ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دیدار رئیسی و امیر قطر


در دیداری حیاتی و بین‌المللی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، با شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر، تاکید کرد که هر گونه روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را معادل با حمایت مالی از این رژیم می‌داند. این دیدار در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد و محورهای مهمی را در دیپلماسی منطقه‌ای مورد بررسی قرار داد.

اهمیت همکاری‌های تهران و دوحه

رئیس‌جمهور ایران در این دیدار، ضمن تمجید از سطح روابط فی‌مابین، بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافقات دوجانبه تاکید ورزید و این را لازمه توسعه بیشتر روابط ایران و قطر دانست. این مسئله نشان‌دهنده اهمیت این روابط در عرصه دیپلماسی و اقتصاد منطقه است.

انتقاد از سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها

رئیسی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال این جنایت‌ها انتقاد کرد. وی تصریح کرد که پس از نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، هیچ اقدام عملی موثری برای توقف این جنایات صورت نگرفته است.

محکومیت حمایت مالی از رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ایران، روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی را به منزله حمایت مالی از این رژیم محکوم کرد و اعلام داشت که این اقدامات، نهایتاً به ضرر خود این دولت‌ها تمام خواهد شد.

واکنش امیر قطر

امیر قطر نیز در این دیدار، روابط دو کشور را در بهترین سطح تاریخی خود توصیف کرد و آن را موجب افتخار دانست. همچنین، تأکید کرد که قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه فراموش‌نشدنی خواهد بود.

جمع‌بندی و نگاه به آینده

این دیدار نه تنها بر اهمیت توسعه همکاری‌های ایران و قطر تأکید کرد، بلکه بر ضرورت موضع‌گیری قاطع و عملی جامعه بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم فلسطین تاکید ورزید. این ملاقات، گامی مهم در راستای اتحاد و همبستگی جهان اسلام علیه زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها به شمار می‌رود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *