ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

جابه‌جایی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای


در ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور شاهد فعالیتی قابل توجه بوده است. طبق اعلام رسمی دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تعداد ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق این ناوگان جابه‌جا شده‌اند. این رقم، نشان‌دهنده تلاش و همتی است که در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

توسعه خدمات ناوگان جاده‌ای

با در نظر گرفتن ظرفیت بالغ بر ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای توانسته است پاسخگوی تقاضای بالای سفر در ایام نوروز باشد. تداوم این خدمت‌رسانی و افزایش کیفیت و سرعت جابه‌جایی مسافران، از جمله اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده است.

افزایش سفرهای بین‌شهری

با نزدیک شدن به پایان طرح نوروزی و ایام تعطیلات عید سعید فطر، پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش چشمگیر سفرهای بین‌شهری باشیم. به همین منظور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمات بهینه به مسافران در نظر گرفته است.

آمار جابه‌جایی و رشد سفرها

از آغاز طرح نوروزی امسال در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، از طریق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای، ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده رشد ۲.۶ درصدی سفرهای نوروزی در مقایسه با سال گذشته است، که از افزایش میزان استقبال مردم از خدمات حمل و نقل عمومی جاده‌ای حکایت دارد.

نتیجه‌گیری

عملکرد قابل توجه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۳، نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان و کارکنان این حوزه برای ارتقاء سطح خدمات و رفاه حال مسافران است. این دستاوردها، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به ناوگان حمل و نقل عمومی و ترغیب مردم به استفاده بیشتر از این خدمات در سفرهای بین‌شهری خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *