ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اختصاص عمده تولیدات زنجیره آهن و فولاد به مصرف داخلی

1 دقیقه خوانده شده


با افزایش تولید در حوزه زنجیره آهن و فولاد ایران، تغییرات مهمی در الگوی مصرف به وجود آمده است. بیشترین مقدار از این تولیدات، در هشت ماهه امسال، به مصارف داخلی اختصاص یافته و تنها بخش کمی به صادرات منتقل شده است.

آمار تولید و مصرف

به گزارش ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در بازه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، بیش از ١١٧ میلیون تن انواع فولاد تولید شده که از این میزان حدود ١٦.۵ میلیون تن صادر شده و بالغ بر ١٠٢ میلیون تن به مصرف داخلی رفته است.

رشد در مصرف ظاهری فولاد

مصرف ظاهری فولاد کشور، به جز مقاطع طویل فولادی، در این مدت ١۳ تن نسبت به هشت ماهه ابتدایی سال ١٤٠١ کاهش یافته و رشد ٠.٣ تا ۷.۴ درصدی داشته است.

مقاطع طویل فولادی و تغییرات در مصرف

در هشت ماهه امسال، مصرف مقاطع طویل فولادی ٠.٢ درصد کاهش یافته و برابر با ٨ میلیون و ٨٢٧ هزار تن بوده است. این رقم معادل ٠.٢ درصد کاهش نسبت به مصرف آن در مدت مشابه سال گذشته است.

افزایش در مصرف مقاطع تخت فولادی

مصرف مقاطع تخت فولادی نیز افزایش ٧.۴ درصدی را تجربه کرده و به ٦ میلیون و ١٠٥ هزار تن رسیده است. این مقدار ٧.۴ درصد بیشتر از مصرف در هشت ماهه ابتدایی سال ١٤٠١ است.

تولید محصولات فولادی و رشد در مصرف داخلی

در مدت مشابه سال گذشته، تولید محصولات فولادی به ١٤ میلیون و ٨٧٣ هزار تن رسیده و حدود دو میلیون تن آن صادر و ١٣ میلیون و ٦٦٦ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است. این میزان مصرف نسبت به سال گذشته ٣.٩ درصد افزایش یافته است.

روند رشدی در مصرف آهن اسفنجی

مصرف آهن اسفنجی نیز طی هشت ماهه امسال ٣.٢ درصد رشد داشته و از ٢٣ میلیون و ٦١٤ هزار تن به ٢۴ میلیون و ٣۶۴ هزار تن افزایش یافته است. این مقدار تولید به ٢٥ میلیون و ٤٦٠ هزار تن نیز رسیده که تنها حدود ١ میلیون و ٩٥ هزار تن آن به صادرات منتقل شده است.

مصرف شمش فولادی و توزیع مصارف

در مجموع، از ٢١ میلیون و ٦٢٠ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور، حدود ١٦ میلیون و ٧١٤ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود ٤ میلیون و ٩٠٨ هزار تن آن به صادرات رفته است. مصرف ظاهری شمش فولاد نیز ١٦ میلیون و ٦٥٩ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته رشد ٠.٣ درصدی داشته است.

تغییرات در مصرف گندله سنگ‌آهن

در نهایت، گندله سنگ‌آهن نیز تغییراتی را نشان داده و ٣۴ میلیون و ٢٩ هزار تن از آن به مصرف ظاهری اختصاص یافته است. این رقم ١.٩ درصد بیشتر از مصرف مشابه سال گذشته است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *