ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه: موافقت جهانی برای پایان دادن به خشونت

قطعنامه‌ای با ۱۵۳ رای موافق در مجمع عمومی سازمان ملل، به منظور برقراری آتش‌بس فوری در منطقه غزه تصویب شد.

به گزارش ایسنا، با حضور ۲۳ کشور عضو در مجمع عمومی، قطعنامه با ۱۵۳ رای موافق تصویب شد. ۱۰ کشور نیز به آن مخالفت کردند، که این اعتراضات شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا بود. این قطعنامه، علیرغم این اعتراضات، به عنوان یک ایده مهم و باور شاخص در جهان برآمده است.

با انتقاد از تصمیمات گذشته، سفیر عربستان اظهار داشت: “ما از همه کسانی که از پیش‌نویس قطعنامه حمایت کردند، تشکر می‌کنیم.” این نشان از حمایت جهانی از اجرای این قطعنامه است.

این تصمیم پس از شکست تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه به وجود آمد. این رای درخواست آتش‌بس بشردوستانه را تأکید کرد.

سفیر مصر نیز پیش‌نویس قطعنامه را “متوازن و بی‌طرفانه” ارزیابی کرد و اهمیت حفاظت از غیرنظامیان و آزادی اسیران را بیان کرد.

اعتراضات رژیم صهیونیستی

با اعتراض رژیم صهیونیستی به درخواست‌های آتش‌بس، سفیر این رژیم در مجمع عمومی سازمان ملل آن را “لکه‌ای اخلاقی” برای بشریت خواند. این نقدها نشان از تنش‌ها و اختلافات در نگرش به مسائل منطقه‌ای هستند.

نقش آمریکا در سازمان ملل

مدیر سازمان ملل در گروه بین‌المللی بحران با ابراز نگرانی از تأثیرات قطعنامه، اظهار کرد: “با هر قدمی که آمریکا بر می‌دارد، بیشتر از چرخه اصلی ایده‌ها و باورهای سازمان ملل منزوی می‌شود.” این نقد نشان از نگرانی درباره نقش آمریکا در تصمیمات بین‌المللی و تأثیر آن بر امکان اجرای قطعنامه است.

خاتمه

تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه نشان از توافق جهانی برای پایان دادن به خشونت و حمایت از حقوق بشر در مناطق مورد تنازع است. این اقدام مهم به سمت فرآیند صلح و آرامش در منطقه‌ای که سال‌ها درگیر تنازعات بوده، بوده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *