ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش حقوق بازنشستگان: تصمیم مجلس برای افزایش منصفانه

1 دقیقه خوانده شده

مقدمه

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تصمیم به افزایش حقوق بازنشستگان گرفته‌اند. این تصمیم با برنامه هفتم توسعه هماهنگ شده و اهمیت آن از زاویه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

تنظیم حقوق بازنشستگان

به گزارش ایسنا، در این جلسه و به تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، تصمیم به تنظیم حقوق بازنشستگان گرفته شد. این تصمیم به منظور افزایش مزایای بازنشستگان با رعایت حقوق منصفانه و تعادل با حقوق شاغلان اجرا خواهد شد.

مجلس-به-متناسب‌سازی-حقوق-بازنشستگان-رأی-داد
مجلس-به-متناسب‌سازی-حقوق-بازنشستگان-رأی-داد

اهداف تصمیم

اهداف اصلی این تصمیم شامل افزایش حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد از حقوق عادی و پرداخت‌های فوق‌العاده مستمر است. این افزایش با کاهش حداقل کسور مشابه شاغلان، تطابق یافته و به عنوان یک گام مهم در جهت تعادل و عدالت در جامعه مطرح شده است.

تعهدات دولت

دولت با تصویب این تصمیم موظف به انجام اقدامات لازم تا پایان سال سوم برنامه هفتم توسعه است. این اقدامات شامل تطبیق حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و پرداخت‌های فوق‌العاده مستمر است. افزایش حقوق در سال اول با شروع از سال ۱۴۰۳، با ۴۰ درصد آغاز شده و در سال‌های دوم و سوم هرکدام با ۳۰ درصد افزایش، به تفاوت تا ۹۰ درصد می‌رسد.

آئین‌نامه اجرایی

آئین‌نامه اجرایی این بند، به تصویب هیئت وزیران می‌رسد تا اجرای این تصمیم با کیفیت و به طور صحیح صورت پذیرد و تمامی افراد مستحق به حقوق خود دست یابند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *