ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تجهیزات VAR به تهران وارد می‌شود

1 دقیقه خوانده شده

امروز، تجهیزات کمک داور ویدیویی یا همان VAR از دوبی به تهران علیه میزبانی داربی می‌آید. این ورود، به منظور فراهم کردن امکان استفاده از این تکنولوژی در دیدارهای فوتبالی مهم و با اهمیت است.

در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی به یک بازی معوقه خواهند پرداخت. این دیدار که از هفته پنج‌شنبه برگزار خواهد شد، با اهمیت بسیاری همراه است.

استفاده احتمالی از سیستم VAR

طبق گزارش ایسنا، اگر فیفا اجازه دهد، در این داربی تاریخی از سیستم VAR بهره‌مند خواهیم شد. تجهیزات کمک داور ویدیویی امروز از امارات به تهران منتقل می‌شوند و در صورت تایید فیفا، در دیدار روز پنج‌شنبه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

داوری توسط موعود بنیادی‌فر با مدرک VAR

در صورت استفاده از سیستم VAR، موعود بنیادی‌فر به عنوان تنها داور شاغل در ایران که مدرک استفاده از کمک داور ویدیویی را دارد، قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد گرفت. این امر نشان از توانایی ایران در پیشبرد فناوری در دنیای ورزش دارد.

انتخاب داور داربی

گفته می‌شد که داوری داربی از بین بیژن حیدری و وحید کاظمی انتخاب خواهد شد. با این حال، این تصمیم به توافقات و اجازه فیفا بستگی دارد و ممکن است تغییر کند.

این ورود تجهیزات VAR به تهران، علاوه بر افزایش ترقی ورزش در ایران، نشان از همگامی با استانداردهای جهانی و به‌روز بودن در زمینه فناوری در ورزش دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *