ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و ارمنستان تا ۳ میلیارد دلار 


حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به منظور بررسی روابط دوجانبه با مقامات ارمنستان به ایروان سفر کرده و در دیدار با آرمن گریگوریان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان، به تأکید بر توسعه روابط اقتصادی و افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور پرداخت.

راهبردهای جدید برای همکاری تجاری

در ابتدای جلسه، امیرعبداللهیان به مناسبت تولد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو، به روند مثبت مناسبات ایران و ارمنستان اشاره کرد و تأکید کرد که توسعه همکاری‌ها و افزایش تبادلات تجاری تا سطح ۳ میلیارد دلار، نمادی از ارتقاء روابط بین دو کشور خواهد بود.

تداوم حمایت ایران از تمامیت ارضی ارمنستان

وی با بیان سیاست اصولی و مستدام جمهوری اسلامی ایران در حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها، ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای خود منطقه را تأکید کرد. امیرعبداللهیان به حمایت ایران از تمامیت ارضی ارمنستان نیز اشاره کرد.

ارمنستان: همکاری و تعمیق روابط با ایران

در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ایران، آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دوجانبه را پویا و فعال ارزیابی کرد و از مواضع اصولی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی کرد. وی نیز اعلام کرد که ارمنستان مصمم است روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را تعمیق و گسترش دهد و از همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف حمایت خواهد کرد.

دعوت به همکاری بیشتر

در پایان دیدار، دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان از حضور همتای خود برای سفر به ایروان دعوت به عمل آورد، که نشان از تمایل ارمنستان برای تقویت همکاری با ایران است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *