ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تأکید نخست وزیر اسپانیا بر محکومیت حملات علیه غزه

در پی افزایش تنش‌های دیپلماتیک میان تل‌آویو و مادرید، نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز، با ابراز انتقادات خود نسبت به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، به واکنش‌های موضعی پرداخت. در این متن، مواضع ایشان به شرح زیر آورده شده است.

در حین گردهم‌آیی جدید اسپانیا در حاشیه سفر به اراضی اشغالی، پدرو سانچز بر حملات حماس علیه صهیونیست‌ها تأکید کرد. ایشان این اقدامات را نه به عنوان مسئله احزاب سیاسی یا ایدئولوژی معرفی کرد، بلکه آن را به عنوان یک مسئله انسانی و بشری توصیف نمود.

محکومیت قتل‌عام در غزه

پدرو سانچز همچنین به محکومیت قتل‌عام شهروندان فلسطینی در غزه پرداخت و این موضوع را نیز به عنوان یک چالش بشری مطرح ساخت. ایشان با ابراز این مواضع، تأکید کرد که اسپانیا از حمایت از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی همچنان پشتیبانی می‌کند.

پس از اتمام سفر نخست وزیر اسپانیا به اراضی اشغالی و حضور نخست وزیر بلژیک در همین مسیر، رژیم صهیونیستی سفیران این دو کشور را احضار کرد. در این زمینه، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نخست وزیران این کشورها را به حمایت از تروریسم متهم کرد. اما خوزه مانودل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا، با احضار سفیر رژیم صهیونیستی در مادرید، گفته‌های وزیر خارجه این رژیم را غیر قابل قبول اعلام کرد.

تأکید بر حمایت از غیرنظامیان

در واکنش به اظهارات تل‌آویو که همواره از حمایت از کسانی که در کنارش ایستاده و از گروه حماس حمایت می‌کنند یاد کرده بود، خوزه مانودل آلبارس اعلام کرد که اسپانیا به حمایت از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی ادامه خواهد داد.

پشتیبانی از مواضع سابق نخست وزیر سابق

در این میان، نخست وزیر سابق اسپانیا، خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نیز در تاریخ یکشنبه اعلام کرد که مواضع کشورش در قبال فلسطین با جرات و شجاعت به یاد آورده می‌شود.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد مواضع اسپانیایی‌ها در قبال حوادث غزه، به عنوان یک نمونه از تأکید بر اصول انسانی و حقوق بشر در مقابل تنش‌های دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی مطرح شده و این کشور به تداوم حمایت از مردم فلسطینی اعلامیه کرده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *