ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

1 دقیقه خوانده شده

ایرانشهر – بزرگترین مرکز مادر و کودک کشور با 114 تخت خواب و 6200 متر مربع مساحت در ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاح این بیمارستان که امروز شنبه 12 خرداد برگزار شد، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این بیمارستان که در دو طبقه ساخته شده، قرار بود در دومین سفر استانی رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان توسط آیت الله رئیسی افتتاح شود. اما با هزینه‌ای بیش از 2 هزار و 170 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن، این پروژه ملی به بهره‌برداری رسید.

دکتر صالح الدین بویا با اشاره به اینکه سیستم زایمان LDR که در این بیمارستان استفاده می‌شود، بالاترین کیفیت خدمات را برای مادران و نوزادان ارائه می‌دهد، افزود: در این روش، مادر مراحل قبل، حین و بعد از زایمان را در یک مکان سپری می‌کند که این امر به حفظ حریم شخصی مادر، کاهش استرس و اضطراب او و همچنین افزایش تمایل به زایمان طبیعی کمک می‌کند.

وی از دیگر مزایای این روش به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چشمگیر جابجایی مادر
  • جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری در بیمارستان
  • حضور دائمی ماما در کنار مادر
  • وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته برای احیای نوزاد
  • بهبود وضعیت اقتصادی بیمارستان

دکتر بویا در ادامه گفت: با وجود این بیمارستان، شاهد تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور خواهیم بود و مرگ و میر نوزادان به حداقل خواهد رسید. همچنین این امر سبب فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت مادر و فرزند و تشویق مادران به زایمان طبیعی می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سلامت مادر و کودک، از راه‌اندازی این بیمارستان به عنوان گامی مهم در جهت ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه جنوب شرق کشور یاد کرد.

گفتنی است که با افتتاح این بیمارستان، گامی مهم در جهت توسعه عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برداشته شده است و مادران و کودکان این منطقه می‌توانند از خدمات باکیفیت و تخصصی در زمینه زایمان و مراقبت‌های بعد از آن بهره‌مند شوند..

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *