ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بازگشت پرچمدار ادبیات ایران (محمدعلی اسلامی ندوشن ) به خاک وطن

آغاز مراسم بازگشت و تشییع

با گذشت ۱۸ ماه از از دست دادن یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های فرهنگ و ادب ایران، محمدعلی اسلامی ندوشن، این بزرگوار به خاک وطن بازمی‌گردد. پیکر او در تاریخ ۲۸ آبان به ایران باز می‌گردد و مراسم تشییع در تهران در روز ۲۹ آبان و در نیشابور در روز ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

توضیحات وکیل خانواده درباره بازگشت و آخرین وصیت‌ها

در یک نشست خبری، وکیل خانواده، محمدجواد حق‌شناس، جزئیاتی از بازگشت و تشییع پیکر این نویسنده، شاعر و پژوهشگر برجسته را فاش کرد. او بیان کرد: “آقای اسلامی ندوشن هرگز اندیشه‌ای در خاصیت اقامت خارج از کشور نداشتند، اما با بروز بیماری و شرایط جهانی، پس از یک منع پزشکی از سفر هوایی، تصمیم گرفته بودند که در صورت فوت خود، پیکر او حتما به خاک وطن منتقل شود.”

یک مراسم بزرگ برای افتخار یک ادباپرورده

حق‌شناس افزود: “مراسم تشییع در دانشگاه تهران از صحن دانشکده ادبیات آغاز شده و به موسسه اطلاعات منتقل می‌شود. این مراسم شامل نماز و سخنرانی‌هایی به افتخار این شخصیت فرهنگی برگزار خواهد شد.”

یادآوری ارزش‌های فرهنگی و ادبی اسلامی ندوشن

وی تأکید کرد: “آقای اسلامی ندوشن، علاوه بر جایگاه استادی در دانشگاه، در عرصه قلم نیز فعالیت داشته و نوشته‌های مهمی را به روزنامه اطلاعات ارائه داده است. این نویسنده حدود ۸۰ یادداشت نیز برای همین روزنامه نگاشته و قرار است این یادداشت‌ها به صورت کتاب منتشر شوند.”

انتخاب نیشابور به عنوان مکان خاکسپاری

حق‌شناس ادامه داد: “محل وصیت‌شده برای خاکسپاری این بزرگوار نیشابور بوده است. آقای اسلامی ندوشن در وصیت‌نامه‌اش اشاره کرده بود: ‘خراسان پرتاریخ‌ترین ایالت ایران و نیشابور بلاکش‌ترین شهر است.’ این انتخاب نشان‌دهنده اهمیت و تعلق او به این ناحیه تاریخی است.”

برگزاری مراسم در راستای وصیت‌نامه

وی در آخرین بخش اعلام کرد: “مراسم تشییع در راستای وصیت‌نامه‌ی اسلامی ندوشن برگزار می‌شود. پیکر او ابتدا به نیشابور منتقل شده و در روز ۳۰ آبان به خاک سپرده خواهد شد.”

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *