ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ایران ادعا‌های آمریکا درباره وضعیت یمن و دریای سرخ را رد کرد


ایران با قاطعیت اتهامات مطرح شده از سوی ایالات متحده آمریکا در خصوص وضعیت یمن و فعالیت‌های خود در دریای سرخ را رد کرده است. نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به شورای امنیت، به شدت به این اتهامات پاسخ داده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

پاسخ ایران به اتهامات بی‌اساس

امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به شورای امنیت، پاسخی قاطع به ادعاهای بی‌اساس مطرح شده توسط نماینده ایالات متحده علیه ایران داده است. ایروانی در این نامه تأکید کرده است که ایران به پایبندی خود به قطعنامه‌های شورای امنیت متعهد است و هیچ فعالیتی در تضاد با این قطعنامه‌ها انجام نداده است.

تأکید بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن

ایروانی همچنین بر تعهد ایران به حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق روندهای دیپلماتیک و تأکید بر امنیت دریایی و آزادی دریانوردی اشاره کرده است. این اظهارات نشان دهنده تلاش ایران برای پشتیبانی از روندهای صلح و ثبات در منطقه است.

محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس

نماینده ایران در سازمان ملل، تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن و استفاده غیرقانونی از زور را به شدت محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت دانسته است. این اقدامات به گفته ایروانی، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای به شمار می‌رود.

نتیجه‌گیری

ایران با ارائه پاسخی مستدل و قاطع به اتهامات آمریکا، بر پایبندی خود به اصول حقوق بین‌الملل و تلاش برای حل مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه‌ای تأکید کرده است. این پاسخ‌ها نشان‌دهنده موضع قاطع ایران در برابر ادعاهای بی‌پایه و اساس و تلاش آن برای دفاع از حقوق خود در عرصه بین‌المللی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *