ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

انجام ۷ میلیون استعلام توسط سازمان امور مالیاتی


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان انجام حدود ۷ میلیون استعلام از “سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت” توسط سازمان امور مالیاتی، ابراز کرد که این سامانه به منظور شفاف‌سازی قراردادها و روابط مالی میان وکیل و موکل در حال فعالیت است.

کاظمی‌فرد در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به اهمیت اقدامات شفاف‌سازی پرداخت و اظهار کرد که این سامانه تاکنون نه تنها به افزایش شفافیت در معاملات، بلکه به کاهش ریسک در آن‌ها نیز کمک کرده است.

سامانه استعلام اهلیت متعاملین

وی به سامانه استعلام اهلیت متعاملین اشاره کرد که در چارچوب سند تحول قضایی ایجاد شده و امکاناتی از قبیل استعلام ممنوع‌المعامله بودن افراد، محجوریت، ورشکستگی، محکومیت‌های مالی اجراشده و نشده اشخاص حقیقی و حقوقی، عدم اجرای تعهد سند لازم‌الاجرا، و تحت تعقیب بودن افراد توسط مراجع قضایی را برای دستگاه‌های اجرایی و مردم فراهم کرده است.

استفاده از سامانه با امنیت و حریم خصوصی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تأکید کرد که استفاده از این سامانه در یک فضای کاملا امن و با رعایت حریم خصوصی افراد انجام می‌شود و این اقدامات به منظور حفظ شفافیت و کاهش ریسک در معاملات اجرایی صورت گرفته است.

نقش سامانه در حوزه‌های مختلف

کاظمی‌فرد نیز به انجام ۳ میلیون استعلام از “سامانه استعلام اهلیت متعاملین” توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و بیان کرد که این استعلام‌ها بیشترین تعداد آن‌ها مربوط به درگاه ملی مجوزها، بانک مرکزی و وزارت صمت بوه است.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، تدابیر اتخاذ شده در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در دستگاه قضائیه نه تنها به بهبود شفافیت و کاهش ریسک کمک کرده‌اند بلکه نشان‌دهنده تعهد این دستگاه به ارتقاء ارتباطات میان مردم و نهادهای قضائی می‌باشند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *