ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار کرد


در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و تعمیق روابط دیپلماتیک، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، در دیداری مهم با ایوان خیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا، به بررسی و تاکید بر اجرای موثر ۱۹ سند همکاری دوجانبه، از جمله اسناد همکاری‌های بیست ساله میان دو کشور پرداخت.

برقراری ارتباطات استراتژیک

این دیدار، که در حاشیه سفر حسین امیرعبداللهیان به ژنو صورت گرفت، فرصتی برای تجدید نظر در پیشرفت‌های اخیر در روابط ایران و ونزوئلا و ارزیابی مسیر آینده همکاری‌های دو کشور فراهم آورد. وزرای خارجه دو کشور بر اهمیت پیگیری و تلاش مشترک برای اجرای موثر توافقات امضا شده تاکید کردند.

محکومیت مداخلات خارجی

امیرعبداللهیان، ضمن ابراز خرسندی از تقویت روابط دو کشور، مداخلات آمریکا در امور داخلی ونزوئلا، به ویژه در مسائل مرتبط با انتخابات، را به شدت محکوم کرد. ایران بر حمایت قاطعانه خود از حق انتخاب ملت ونزوئلا بدون دخالت خارجی تاکید ورزید.

فرصت‌های همکاری دوجانبه

در زمینه همکاری‌های اقتصادی، امیرعبداللهیان به فرصت‌های متنوع همکاری دوجانبه اشاره کرد و از تقویت روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری استقبال نمود. حوزه انرژی به عنوان یکی از زمینه‌های مهم همکاری بین دو کشور مورد توجه قرار گرفت.

تاکید بر حمایت از فلسطین

امیرعبداللهیان همچنین به تحولات فلسطین و وضعیت فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه اشاره کرد و بر ضرورت تداوم تلاش‌های جامعه جهانی برای توقف جنایات جنگی علیه ملت فلسطین تاکید نمود.

واکنش وزیر امور خارجه ونزوئلا

ایوان خیل پینتو نیز ضمن استقبال از این دیدار، به پیشرفت‌های موجود در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی کشورش برای پیشبرد همکاری‌ها بر اساس اسناد موجود تاکید ورزید. وی همچنین از همکاری‌های بین‌المللی و موضع مشترک دو کشور در قبال فلسطین ابراز رضایت نمود.

دعوت به ایران

در پایان، وزیر امور خارجه ایران همتای ونزوئلایی خود را به سفر به ایران دعوت کرد که این دعوت با استقبال مواجه شد. این دیدار نه تنها نشان‌دهنده عمق روابط دوجانبه بین ایران و ونزوئلا است بلکه بیانگر اراده مشترک برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف به نفع منافع مشترک دو ملت می‌باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *