ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش صادرات نفت و سوخت روسیه


در چهار هفته گذشته، صادرات نفت و سوخت روسیه با وجود مشکلات تعمیراتی در بندر پریمورسک در دریای بالتیک، افزایش یافته است. آمارهای جدید نشان می‌دهد که میانگین صادرات نفت از بنادر روسیه در این مدت به حدود ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

جزئیات رشد

مقایسه با چهار هفته گذشته نشان می‌دهد که این افزایش حدود ۸۰ هزار بشکه در روز را تجاوز کرده است. حتی با توقف چهار روزه بارگیری در بندر پریمورسک در هفته‌ای که به ۱۷ دسامبر ختم شد، صادرات نفت روسیه همچنان در حال افزایش است.

تاثیرات طوفان و تعمیرات در بندر پریمورسک

در پایان هفته گذشته، طوفان و تعمیرات برنامه‌ریزی شده در بندر پریمورسک باعث تعلیق حدود دو سوم از محموله‌های نفت اورال شد. این اتفاقات باعث افزایش نرخ روزانه صادرات نفت روسیه شد.

افزایش صادرات سوخت

صادرات سوخت روسیه نیز در همین مدت افزایش یافت. آمار شرکت ورتکسا نشان می‌دهد که حجم صادرات سوخت از راه دریایی به حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز رسید، که بیشترین میزان از اواخر سپتامبر بوده است.

تعهدات روسیه به کاهش صادرات

روسیه به عنوان شریک اصلی اوپک پلاس، تعهد دارد که تا پایان سال ۲۰۲۳، صادرات نفت خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. در جلسه اخیر وزیران اوپک پلاس، روسیه اعلام کرده است که کاهش صادرات خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

شفافیت بیشتر در اطلاعات صادرات

از زمان حمله به اوکراین، روسیه آمار تولید و صادرات نفت خود را محرمانه کرده است. با این حال، به منظور پایبندی به توافق اوپک پلاس، روسیه وعده داده که اطلاعات دقیق درباره تولید نفت، ذخایر، و تولید سوخت خود را به شرکت‌های رصدکننده جریان نفت ارائه کند.

به گزارش اویل پرایس، این تلاش برای شفافیت بیشتر اطلاعات نشانگر تغییر در رویکرد روسیه به مسائل صنعت نفت است. این گام می‌تواند نقش مهمی در پایبندی روسیه به تعهدات اوپک پلاس و مسائل بین‌المللی داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *