ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اثرات محدودیت صادرات شکر در بازارهای بین‌المللی

تنظیمات جدید هند برای کاهش تأثیرات تورم و نوسانات بازار

هند، بازارهای بین‌المللی را با محدودیت‌های جدید در صادرات شکر غافلگیر کرد. این تصمیم جدید، به منظور کنترل قیمت‌های داخلی اتخاذ شده است. در این چارچوب، هند قراردادهای صادرات شکر را تا مدتی فراتر از اکتبر تمدید کرده است. این تصمیم، همچنین با افزایش عرضه در داخل، از هدف کاهش تورم قبل از انتخابات ایالتی پیروی می‌کند.

تأثیرات محدودیت‌های صادرات هند بر بازارهای جهانی

محدودیت‌های صادرات شکر هند ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها در بازارهای نیویورک و لندن شود. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که بازارها در حال حاضر در یکی از بالاترین سطوح چندین ساله معامله می‌شوند. این وضعیت ترس از افزایش تورم در قیمت‌های مواد غذایی در سطح جهانی را برانگیخته است و نگرانی‌هایی را در میان خریداران به وجود آورده است.

دلایل پشت ممنوعیت‌های صادرات شکر هند

ممنوعیت‌های صادرات شکر هند در دو سال گذشته به اجرا درآمده‌اند و هند در این مدت، سهمیه‌های صادراتی را به کارخانه‌ها اختصاص داده است. در آخرین فصلی که در تاریخ ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، هند به کارخانه‌ها اجازه داد تا تنها ۶.۲ میلیون تن شکر صادر کنند. این در حالی بود که در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ رکورد ۱۱.۱ میلیون تن شکر به فروش رسانده‌شده بود. در ماه اوت، منابع دولتی به رویترز اعلام کردند که هند در فصلی که از اکتبر آغاز می‌شود، ممنوعیت صادرات شکر را اعمال خواهد کرد. این تصمیم به دلیل کمبود باران و کاهش تولید نیشکر در هند اتخاذ شده است.

واکنش بازار به تصمیمات هند

هنگامی که هند ممنوعیت صادرات شکر را اعمال می‌کند، بازارها به وضوح واکنش نشان می‌دهند. ممنوعیت صادرات برنج سفید در ماه جولای باعث تعجب خریداران شد و بازارهای محلی نیز از این تغییرات تحت تأثیر قرار گرفت. افزایش ۴۰ درصدی عوارض بر صادرات پیاز نیز از دیگر تصمیماتی است که دهلی نو اعلام کرده است.

نتیجه‌گیری

ممنوعیت‌های صادرات شکر و دیگر محصولات در هند نشان‌دهنده تلاش‌های این کشور برای کنترل تورم و نوسانات بازار هستند. این تصمیمات تأثیرات جهانی دارند و بازارهای بین‌المللی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از آنجایی که هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شکر در جهان است، هرگونه تغییر در تصمیمات این کشور تأثیرات عمده‌ای در بازارهای جهانی خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *