ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آیا گرمای پاییزی امسال بی‌سابقه است؟

وضعیت هوا در تهران در ۵۰ سال اخیر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات درباره وضعیت هوایی تهران اعلام کرد که “کمینه” دمای هوای شبانه در این شهر در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه، نسبت به دهه‌های گذشته، بی‌سابقه بوده است. این موضوع نشان‌دهنده یک تغییر غیرمنتظره در شرایط هوایی تهران است.

صادق ضیاییان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که در این دو روز، بیشترین دمای کمینه ثبت شده در تهران، به مراتب کمتر از میانگین ۵۰ سال اخیر بوده است. این تحلیل نشان‌دهنده نادرستی انتظارات عمومی در خصوص دما در پاییز این سال است.

پیش‌بینی‌ها برای روزهای آتی

ضیاییان به امکان تداوم گرمای شبانه در تهران در روزهای آینده پرداخت و افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور در روز سه‌شنبه (۲۱ آذرماه)، تغییراتی در توده هوای فعلی پیش‌بینی می‌شود. بنابراین، از پنجشنبه تا شنبه هفته بعد (۲۳ تا ۲۵ آذرماه)، به‌ویژه در جمعه و شنبه، انتظار می‌رود که دما در تهران کاهش یابد.

انتظار بارش در سراسر کشور

ضیاییان افزود که از اواخر امروز بارش‌های خفیفی در مرزهای غربی کشور شروع می‌شود و این سامانه در روزهای آینده فعال‌تر خواهد شد. به گونه‌ای که در سه‌شنبه در شمال غرب، چهارشنبه در نیمه غربی و پنجشنبه در اکثر نقاط کشور، بارش برقرار خواهد بود.

تأثیرات بارش بر شرایط هوایی تهران

در پایان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات اعلام کرد که تهرانی‌ها چهارشنبه به بارش باران خواهند پرداخت. این بارش می‌تواند تاثیرات مهمی بر شرایط هوایی و آب و هوای تهران داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *