ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آغاز طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی سفیدرود رشت

تاکید معاون وزیر صمت بر آغاز طرح توسعه ۱۳۰ هکتاری شهرک صنعتی

مهمترین اخبار صنعتی استان گیلان، آغاز طرح توسعه شهرک صنعتی سفیدرود رشت است. معاون وزیر صمت، فرشاد مقیمی، در دیدار با استاندار گیلان اعلام کرد که با تصویب کمیسیون ماده ۲۱ و مساعدت استاندار، این طرح با مساحت ۱۳۰ هکتار راه خواهد افتاد.

مقیمی بیان کرد: سیاستگذاری دولت در راستای توسعه و احیای صنایع راکد و ضعیف است. به جای تسهیلات، ما به دنبال واگذاری صنایع به سرمایه‌گذاران قوی هستیم تا تولید سریع‌تری در دست بگیرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی

معاون وزیر صمت اظهار کرد: توسعه صنایع از اهداف اصلی دولت و وزارت صمت است. تشویق به سرمایه‌گذاری در واحدهای راکد با همکاری صندوق ملی محیط زیست و صندوق ماشین‌آلات، قسمتی از استراتژی دولت برای تحقق این اهداف است.

توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی

در جریان بازدید از شهرک‌های صنعتی گیلان، مقیمی به تصفیه‌خانه‌های صنعتی اشاره کرد. او اعلام کرد: تصفیه‌خانه‌ها به سرعت به بهره‌برداری می‌رسند؛ تصفیه‌خانه شهرک صنعتی لوشان اکنون کل شهرک را پوشش می‌دهد و تصفیه‌خانه صنعتی کوچیچال فومن نیز در حال بهره‌برداری است. طرح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت نیز در دست برنامه‌ریزی است.

رشد تعداد واحدهای اقتصادی در گیلان

استاندار گیلان، اسدالله عباسی، نیز در این دیدار تاکید کرد که صنایع سلولزی به علت واردات به ظرفیت خود نمی‌توانند با کل ظرفیت فعالیت کنند و بر اهمیت جلوگیری از واردات در این بخش تأکید کرد. او خواستار افزایش تعداد واحدهای اقتصادی احیا شده به ۲۰۰ واحد شد.

توجه به زیست محیطی در طرح‌های صنعتی

در پایان، معاون وزیر صمت به ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی پرداخت و افزود: تصفیه‌خانه‌ها یکی از راهکارهای ما برای مدیریت پسماندهاست و توسعه طرح‌های صنعتی با توجه به استانداردهای زیست محیطی باید انجام شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *