ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آبان‌ماه در تهران: آیا باران‌های زمستانه کم‌بارشی گذشته را جبران خواهند کرد؟

مازیار غلامی، مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا به تجزیه و تحلیل آبان‌ماه پرداخت. او اعلام کرد که بر اساس جدیدترین پیش‌بینی‌ها، متوسط دما در سطح استان بیش از نرمال تخمین زده شده و این افزایش دما در تمام شهرستان‌ها مشهود است.

با اشاره به آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، غلامی اظهار کرد که بارش آبان‌ماه حدود ۱۴ میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده یک کاهش ۵۷ درصدی نسبت به دوره آماری بلندمدت است. اما این مقدار نسبت به سال گذشته به‌طور محسوسی افزایش یافته است.

توقف کم‌بارشی با باران‌های اخیر

از نظر توزیع مکانی، در تمام شهرستان‌های استان، بارش آبان‌ماه کاهشی نسبت به آمار بلندمدت داشته است. اما نسبت به سال گذشته، افزایش بارش در تمام ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت شده است.

غلامی تأکید کرد که حتی با بهترین شرایط و باران‌های نرمال، این افزایش بارش نمی‌تواند کم‌بارشی انباشته گذشته را جبران کند. او به مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف اشاره کرد و بر صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد.

افزایش دما و چشم‌انداز آینده

مدیرکل اداره هواشناسی تهران نشان داد که بر اساس آمارهای ثبت شده، متوسط دما در آبان‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره آماری بلندمدت ۳.۵ درجه سلسیوس افزایش یافته است. این افزایش دما از ابتدای سال زراعی (مهر۱۴۰۲) تا پایان آبان ماه ۱.۸ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

مقاله فوق تحلیلی دقیق از وضعیت هواشناسی تهران در آبان‌ماه ارائه داده است و به بررسی افزایش دما و کاهش بارش نسبت به دوره‌های گذشته پرداخته است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *