پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

۱۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کاشانی به سیلوی این شهرستان تحویل داده شد

برداشت گندم در کاشان آغاز شد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از آغاز برداشت گندم در این شهرستان و تحویل بیش از ۱۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوی کاشان خبر داد.

سطح زیر کشت و پیش‌بینی برداشت

به گزارش ایسنا، زهره زارع صدری با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در کاشان حدود ۸۰۰ هکتار است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بالغ بر ۲۵۰۰ تن محصول از مزارع گندم این شهرستان برداشت شود.

ظرفیت ذخیره‌سازی سیلوی کاشان

وی با اشاره به ظرفیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تنی سیلوی کاشان، این سیلو را مرکز اصلی ذخیره‌سازی گندم در شمال استان اصفهان دانست و آن را فرصتی برای امنیت غذایی این منطقه عنوان کرد.

توزیع محل کاشت گندم

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان خاطرنشان کرد: مزارع ناحیه دشت و کوهپایه محل تولید حدود ۸۰ درصد گندم تولیدی شهرستان کاشان است و بقیه به نواحی کوهستانی این شهرستان اختصاص دارد.

تاثیر بذر اصلاح شده و آموزش‌ها بر افزایش برداشت

زارع صدری با تاکید بر تاثیر مثبت استفاده از بذر اصلاح شده بر عملکرد و تولید محصول، از شرکت کشاورزان در کلاس‌های آموزشی و ترویجی و آشنایی آنها با شیوه‌های علمی و فنی کشت گندم به عنوان عاملی در بهبود میزان برداشت محصول یاد کرد.

کاهش متوسط برداشت گندم

وی با بیان اینکه متوسط برداشت گندم در این شهرستان ۳۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است، گفت: متاسفانه به علت خسارت سیل و بارش‌های فروردین سال جاری، این رقم کاهش یافته است.

ارقام گندم کشت شده

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان اظهار کرد: گندم کشت شده امسال در گندم‌زارهای کاشان از نوع نارین و سیوند بود که با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف این شهرستان در مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گواهی شده است.

اهمیت این خبر

این خبر نشان‌دهنده تلاش کشاورزان کاشانی برای تولید محصول با کیفیت و همچنین حمایت‌های دولت از آنان است. برداشت گندم و تحویل آن به سیلو، گامی مهم در جهت تامین امنیت غذایی کشور به شمار می‌رود.

امید به آینده‌ای پربار

با تداوم تلاش کشاورزان و حمایت‌های دولت، می‌توان شاهد افزایش تولید گندم در شهرستان کاشان و سایر نقاط کشور بود. این امر نه تنها به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک کمک می‌کند، بلکه زمینه را برای صادرات آن به دیگر کشورها نیز فراهم می‌سازد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *