ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی با اتمام اعتباربخشی بیمارستانها تا پایان آذر
1 دقیقه خوانده شدهدر راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات درمانی در کشور، ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانها از ۲۶ خرداد ماه آغاز شده و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، ارزیابی تمامی بیمارستانها تا پایان آذر ماه به اتمام خواهد رسید.
دکتر هاشم دریاباری، مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، با اعلام این خبر، افزود که تاکنون حدود ۳۰۰ بیمارستان مورد ارزیابی قرار گرفتهاند و بیش از ۲۰۰ بیمارستان نیز موفق به دریافت گواهینامه اعتباربخشی شدهاند. نتایج نشان میدهد که بیش از ۷۰ درصد بیمارستانهای مورد ارزیابی، موفق به کسب بالاترین درجه اعتباربخشی (درجه A) شدهاند.
در این دوره از اعتباربخشی، بیش از ۵۰۵ سنجه مختلف برای ارزیابی بیمارستانها در نظر گرفته شده است. این سنجهها در محورهای گوناگونی مانند مدیریت در بحرانها، تکریم حقوق بیمار، مراقبتهای بالینی و ایمنی بیمارستان مورد بررسی قرار میگیرند. پس از ارزیابی، بیمارستانها بر اساس نمره کسب شده به چهار درجه تقسیمبندی میشوند.
دکتر دریاباری تأکید کرد که اعتباربخشی بیمارستانها به صورت دورهای و هر دو سال یکبار انجام میشود و هدف اصلی آن ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی و بهبود تجربه بیمار است. نتایج حاصل از دورههای گذشته اعتباربخشی نشان میدهد که این فرآیند به طور قابل توجهی به افزایش کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانهای کشور کمک کرده است.
همچنین، وزارت بهداشت در تلاش است تا دامنه اعتباربخشی را به سایر مراکز درمانی مانند مراکز جراحی محدود نیز گسترش دهد. این اقدام نشان از تعهد وزارت بهداشت به بهبود مستمر کیفیت خدمات درمانی در تمامی سطوح است.
در مجموع، اتمام فرایند اعتباربخشی بیمارستانها تا پایان آذر ماه گامی مهم در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی در کشور محسوب میشود. با اجرای دقیق این فرآیند و رفع نواقص موجود در بیمارستانها، میتوان به آیندهای روشنتر در حوزه سلامت امیدوار بود.
با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین