چ. اکتبر 23rd, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کابوس بایرن مونیخ برای بارسلونا

1 دقیقه خوانده شده

بارسلونا و بایرن مونیخ دو غول فوتبال اروپا هستند که سابقه‌ی رویارویی‌های پرهیجانی با یکدیگر دارند. اما در این میان، بایرن مونیخ به نوعی به کابوس بارسلونا تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهند که بارسلونا در اکثر تقابل‌های خود با بایرن مغلوب شده است.

در پانزده تقابلی که این دو تیم با هم داشته‌اند، بایرن مونیخ در یازده بازی به پیروزی رسیده و تنها دو بازی را بارسلونا برده است. سنگین‌ترین شکست بارسلونا برابر بایرن، شکست ۸-۲ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بود. این شکست نشان از برتری قاطع بایرن مونیخ بر بارسلونا دارد.

اولین تقابل این دو تیم به نیمه‌نهایی جام یوفا در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ برمی‌گردد که بایرن مونیخ موفق شد به فینال این رقابت‌ها راه یابد. از آن زمان تاکنون، این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا بارها به مصاف هم رفته‌اند و بایرن مونیخ در اکثر این بازی‌ها پیروز بوده است.

بارسلونا تنها دو بار موفق شده است بایرن مونیخ را شکست دهد. اولین پیروزی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۰۹-۲۰۰۸ با سرمربیگری پپ گواردیولا و دومین پیروزی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۵-۲۰۱۴ با سرمربیگری لوئیس انریکه به دست آمد.

اما از سال ۲۰۱۵ به بعد، بایرن مونیخ در تمام تقابل‌های خود با بارسلونا به پیروزی رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که بایرن مونیخ به یک سد نفوذناپذیر برای بارسلونا تبدیل شده است.

حالا با حضور هانسی فلیک روی نیمکت بارسلونا، این تیم امیدوار است بتواند طلسم شکست برابر بایرن مونیخ را بشکند. فلیک به عنوان سرمربی بایرن مونیخ به موفقیت‌های زیادی دست یافته است و آشنایی کامل با این تیم دارد. از طرف دیگر، روبرت لواندوفسکی که در این فصل درخشش خیره کننده‌ای دارد، سابقه بازی برای بایرن مونیخ را دارد و می‌تواند نقش مهمی در شکست دادن تیم سابق خود ایفا کند.

با توجه به تاریخچه‌ی رقابت‌های این دو تیم، بازی‌های رو در روی بارسلونا و بایرن مونیخ همیشه با هیجان و جذابیت خاصی همراه بوده است. باید منتظر ماند و دید که آیا بارسلونا می‌تواند در این بازی‌ها به موفقیت برسد یا خیر.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *