د. اکتبر 7th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تخصیص بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی و اصلاح ضریب اضافه‌کاری

در خبری خوش برای جامعه پرستاری کشور، معاونت پرستاری وزارت بهداشت از تخصیص اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان برای تسویه مطالبات سال ۱۴۰۲ پرستاران خبر داد. این اعتبار از سوی سازمان بیمه سلامت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته و به صورت بودجه نشان‌دار صرف پرداخت مطالبات پرستاران خواهد شد.

با این اقدام، انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از مطالبات معوقه پرستاران تسویه شده و گامی مهم در جهت بهبود وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش برداشته شود. همچنین، برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اقدام به پرداخت بخشی از مطالبات سال ۱۴۰۳ پرستاران نموده‌اند که نشان از عزم جدی مسئولین برای رفع مشکلات این حوزه دارد.

در کنار پرداخت مطالبات، موضوع اصلاح ضریب ریالی اضافه‌کاری پرستاران نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وزارت بهداشت با نهایی کردن فرمول اصلاح این ضریب و ارسال آن به سازمان اداری و استخدامی کشور، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته است. اگرچه هنوز مصوبه نهایی این سازمان دریافت نشده، اما با توجه به تاکید وزیر بهداشت و پیگیری‌های انجام شده، انتظار می‌رود به زودی شاهد اصلاح این ضریب و بهبود وضعیت معیشتی پرستاران باشیم.

از سوی دیگر، بسته ماندگاری پرستاران نیز که در خرداد ماه به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده، در حال بررسی است. با توجه به اهمیت این بسته در حفظ و نگهداری نیروی انسانی متخصص در حوزه پرستاری و جلوگیری از مهاجرت و ترک خدمت پرستاران، انتظار می‌رود دولت و مجلس شورای اسلامی به این موضوع به عنوان یک اولویت ملی توجه کنند.

به طور کلی، اقدامات اخیر دولت در حوزه پرستاری نشان از توجه ویژه به مطالبات و مشکلات این قشر زحمتکش دارد. با این حال، برای حل کامل مشکلات پرستاری، نیازمند اقدامات جدی‌تر و بلندمدت‌تری هستیم. امید است با همکاری همه دستگاه‌های مسئول، شاهد بهبود مستمر وضعیت معیشتی و رفاهی پرستاران و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در کشور باشیم.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *