ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

نگرانی از آینده پاراتیراندازی ایران؛ از تجهیزات فرسوده تا کمبود مربی

مجید نظامی، رئیس انجمن پاراتیراندازی، در گفت‌وگو با ایسنا به مشکلات عدیده این رشته ورزشی اشاره کرد و از وضعیت نگران‌کننده پاراتیراندازی در ایران خبر داد. وی با بیان اینکه تجهیزات تیراندازی در بسیاری از استان‌ها قدیمی و فرسوده هستند و مربیان مجرب و با دانش فنی نیز در دسترس نیستند، از ورشکستگی این رشته ورزشی ابراز نگرانی کرد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که نظامی به آن اشاره کرد، موضوع خداحافظی ساره جوانمردی، ستاره پاراتیراندازی ایران، بود. با وجود تلاش برای بازگرداندن وی به تیم ملی، هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است. نظامی بر اهمیت حفظ تجربیات جوانمردی و استفاده از او به عنوان مربی تأکید کرد.

رئیس انجمن پاراتیراندازی همچنین به عملکرد نسرین شاهی در پارالمپیک پاریس اشاره کرد و از دیسکالیفه شدن وی به دلیل مشکل فنی سلاح ابراز تأسف کرد. وی این اتفاق را ناشی از کمبود تجهیزات مناسب و باکیفیت دانست.

نظامی معتقد است که فدراسیون جانبازان و معلولین به جای تمرکز بر تیم‌های ملی، باید به دنبال استعدادیابی و پرورش نسل جدیدی از تیراندازان باشد. وی همچنین از کمبود تیراندازان در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت که به دلیل نبود تجهیزات و مربیان مناسب، بسیاری از تیراندازان مجبور به ترک این رشته می‌شوند.

رئیس انجمن پاراتیراندازی در پایان به تغییرات در کادر فنی تیم ملی اشاره کرد و از تلاش برای جذب مربی خارجی خبر داد. وی همچنین از برگزاری جشنواره استعدادیابی در رشته تیراندازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بتوانند با شناسایی استعدادهای جدید، آینده پاراتیراندازی ایران را تضمین کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *