د. اکتبر 7th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش‌های گسترده در شمال کشور و افزایش باد در مناطق مرکزی و جنوبی

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از وقوع بارش‌های گسترده در نیمه شمالی کشور خبر داد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، با عبور امواج تراز میانی جو از شمال کشور، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شاهد بارش باران، رعد و برق، وزش باد و کاهش دما خواهند بود.

این شرایط جوی در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و علاوه بر مناطق ذکر شده، استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، کردستان، همدان، مرکزی، قم، تهران و سمنان نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

از طرفی، در مناطق مرکزی و جنوبی کشور نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. به خصوص در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، شمال شرق، مناطق مرکزی و جنوب غرب کشور، احتمال وقوع گرد و خاک در ساعات بعد از ظهر وجود دارد.

همچنین، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در روزهای آینده مواج خواهند بود.

در مورد وضعیت جوی تهران، پیش‌بینی می‌شود که فردا آسمان کمی ابری باشد و در بعدازظهر با افزایش باد و احتمال گرد و خاک همراه باشد. روز بعد نیز آسمان کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود و وزش باد ادامه خواهد داشت.

به طور کلی، با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، توصیه می‌شود که مردم در مناطق تحت تأثیر این سامانه‌های بارشی و گرد و خاک، نکات ایمنی را رعایت کرده و از تردد غیرضروری در مناطق کوهستانی و سیل‌گیر خودداری کنند. همچنین، رانندگان نیز باید با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و از سرعت مطمئنه استفاده کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *