س. اکتبر 22nd, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بورسیه‌های المپیک ۲۰۲۴؛ نتیجه‌ای کمتر از انتظار

متن:

طرح بورسیه ۱۵ ورزشکار ایرانی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس که با هدف حمایت از ورزشکاران و افزایش شانس مدال‌آوری آن‌ها اجرا شد، نتیجه‌ای کمتر از انتظارات داشت.

بر اساس این طرح، ورزشکاران منتخب ماهیانه مبلغ ۵۰۰ دلار به مدت ۳۲ ماه دریافت می‌کردند تا با تمرکز کامل به تمرینات خود بپردازند و در بازی‌های المپیک به موفقیت دست یابند.

از میان ۱۵ ورزشکاری که بورسیه شدند، تنها ۴ نفر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و از این تعداد تنها امیرحسین زارع در رشته کشتی آزاد توانست مدال نقره را از آن خود کند. سایر ورزشکاران بورسیه شده از جمله رضا علیپور در سنگنوردی، علی داودی در وزنه‌برداری و علی پاکدامن در شمشیربازی علیرغم تلاش‌های فراوان به مدال نرسیدند.

ورزشکارانی مانند جواد فروغی و فاطمه کرم‌زاده در تیراندازی، محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و سمیه یزدانی در دوچرخه‌سواری که از جمله امیدهای کسب مدال ایران بودند، نتوانستند سهمیه المپیک را کسب کنند.

نتایج این طرح نشان می‌دهد که عوامل مختلفی از جمله سطح رقابت بالا در المپیک، آمادگی جسمانی و روانی ورزشکاران، شرایط تمرینی و حمایت‌های لازم برای رسیدن به مدال می‌تواند بر عملکرد آن‌ها تأثیرگذار باشد.

با توجه به هزینه‌های بالای این طرح، انتظار می‌رفت که نتایج بهتری حاصل شود. لذا بررسی دقیق دلایل عدم موفقیت برخی از ورزشکاران بورسیه و اصلاح فرآیند انتخاب و حمایت از ورزشکاران برای رویدادهای بزرگ ورزشی، ضروری به نظر می‌رسد.

در مجموع، طرح بورسیه ۱۵ ورزشکار ایرانی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اگرچه با هدف حمایت از ورزشکاران و افزایش شانس مدال‌آوری اجرا شد، اما نتایج آن مطابق انتظار نبود. این موضوع نشان می‌دهد که برای موفقیت در رقابت‌های بزرگ بین‌المللی، صرفاً حمایت مالی کافی نیست و عوامل دیگری مانند برنامه‌ریزی دقیق، فراهم کردن امکانات مناسب و حمایت‌های روانی نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *