چ. اکتبر 23rd, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

چگونه حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در آلمان افزایش دهیم؟

فیزیوتراپی دانشی است که از ترکیب علم پزشکی با حرکات ورزشی بوجود آمده و در سراسر دنیا یکی از بهترین رشته ها و مشاغل محسوب می شود. در کشور آلمان نیز رشته فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست ها در جایگاه ویژه ای قرار دارند و مزایا و حقوق خوبی به آن ها تعلق می گیرد. هر ساله افراد بسیاری به عنوان فیزیوتراپیست و یا برای تحصیل یا گذراندن دوره آوسبیلدونگ این رشته به کشور آلمان مهاجرت می کنند. برای تمامی این افراد حقوق و درآمد فیزیوتراپیست در کشور المان بسیار اهمیت دارد و به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در آلمان افزایش دهیم. در این مقاله به بررسی فیزیوتراپی و راه های افزایش درآمد فیزیوتراپیست در کشور آلمان خواهیم پرداخت.

رشته فیزیوتراپی در آلمان

یکی از پردرآمدترین و بهترین رشته ها و مشاغل موجود در کشور آلمان،  فیزیوتراپی است. رشته فیزیوتراپی در آلمان به بهترین نحو ممکن در بهترین دانشگاه های اروپا و با بروز ترین تجهیزات تدریس شده و افرادی که مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه های آلمان را دریافت می کنند، می توانند به راحتی وارد بازار کار آلمان شوند و درآمد بالایی کسب نمایند. در کشور آلمان فرصت های شغلی بسیاری برای رشته فیزیوتراپی فراهم است.

فیزیوتراپیست ها می توانند در مراکز دولتی یا خصوصی فیزیوتراپی مشغول به کار شوند زیرا در این مراکز با توجه به کمبود نیروی کار در آلمان، تعداد فیزیوتراپیست ها بسیار اندک می باشد. همچنین این افراد می توانند در بیمارستان های دولتی یا خصوصی در بخش فیزیوتراپی فعالیت داشته باشند و یا در مراکز نگهداری سالمندان در کشور آلمان که تعداد آن ها نیز بسیار است، فیزیوتراپی انجام دهند. در مراکز درمان و نگهداری کودکان و نوجوانان دچار اختلال جسمی و در  باشگاه ها و در کنار ورزشکاران دچار مصدومیت، نیاز به حضور فیزیوتراپیست های حرفه ای است. بطور کلی می توان گفت فرصت های شغلی بسیاری برای این رشته وجود دارد که هر کدام از این فرصت های شغلی دارای حقوق و درآمد متفاوتی هستند.

حقوق و درآمد فیزیوتراپی در آلمان

یکی از مهم ترین مسائل هنگام مهاجرت به کشورهای دیگر، میزان درآمد و حقوق شغل یا رشته مورد نظر شما در آن کشور است. رشته فیزیوتراپی در سراسر دنیا و بویژه در کشور آلمان، از حقوق و درآمد بسیار خوبی بهره مند است. هر چه فرد فیزیوتراپیست سابقه کار و تحصیلات و مهارت بیشتری داشته باشد، حقوق بیشتری دریافت می کند و درآمد بیشتری دارد. فیزیوتراپیست ها در آلمان بطور میانگین مبلغ 83000 یورو در سال دریافت می کنند. اگر ابتدای فعالیت فیزیوتراپیست باشد و تنها یک یا دو سال سابقه کاری داشته باشد، میانگین حقوق تقریبی برابر با 41500 که نصف حقوق ذکر شده برای میانگین است، دریافت می نماید. اگر سابقه کاری بیشتری برای فیزیوتراپیست ثبت شده باشد و بعنوان مثال 4 سال سابقه کاری داشته باشد، حقوق فیزیوتراپیست افزایش خواهد یافت. حداقل حقوق  یک ماهه در نظر گرفته شده برای فیزیوتراپیست ها در کشور آلمان بطور تقریبی برابر با 1000 یورو و حداکثر میزان درآمد حدود 4000 یورو در ماه است. برای اطلاعات بیشتر روی عبارت آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان کلیک کنید.

چگونه حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در المان افزایش دهیم

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که می خواهند به کشور آلمان از طریق مهاجرت کاری مهاجرت کنند این است که چه راهکارهایی برای افزایش حقوق وجود دارد. برای افراد شاغل در فیزیوتراپی نیز این سوال مطرح است که چگونه حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در المان افزایش دهیم. میزان در آمد فیزیوتراپیست ها در کشور آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این کشور افرادی که حرفه ای تر باشند و عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، حقوق و درآمد بیشتری خواهند داشت. یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش حقوق در آلمان، سابقه کاری فرد است که نشان از مهارت کسب شده وی طی سال های اشتغال است.

از دیگر عوامل موثر بر حقوق فیزیوتراپیست در آلمان  شهر محل کار ، محیط کاری ، تعداد ارباب رجوع، نوع و زمینه فعالیت  و بسیاری از عوامل دیگر است. اگر قصد مهاجرت از طریق فیزیوتراپی  را دارید و سوال شما این است که چگونه حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در المان افزایش دهیم، ابتدا باید سطح عملی و میزان مهارت خود را با شرکت در دوره های معتبر و دانشگاه ها افزایش دهید. نکته بعدی این است که اگر شما در مراکز خصوصی فیزیوتراپی یا بخش فیزیوتراپی بیمارستان های دولتی کار کنید، حقوق بیشتری نسبت به مراکز نگه داری سالمندان یا کودکان و نوجوانان و یا بخش فیزیوتراپی بیمارستان های غیر دولتی کسب خواهید نمود. از دیگر موارد افزایش دهنده حقوق فیزیوتراپیست، کار کردن در شهرهای بزرگ است که میانگین حقوق بیشتر بوده و ارباب رجوع بیشتری نیز مراجعه می کنند. با افزایش ساعات کاری نیز می توان حقوق خود را بعنوان یک فیزیوتراپیست در المان افزایش داد.

سخن آخر

رشته فیزیوتراپی به دلیل اهمیت ویژه ای که در حفظ سلامتی و کمک به کاهش آثار آسیب بر بدن دارد، یکی از بهترین رشته های تحصیلی و کاری در سراسر دنیا محسوب می شود.  فیزیوتراپیست ممکن است در کشورهای مختلف، حقوق متفاوتی داشته باشد ولی در کشور آلمان مبلغ حقوق فیزیوتراپیست کاملا بر اساس توانایی و سابقه کاری و تحصیلات فرد تعیین می شود. بنابراین می توان حقوق خود را به عنوان یک فیزیوتراپیست در المان با افزایش توانایی های خود، ارتقا مدرک تحصیلی، افزایش سابقه کاری، فعالیت در شهرهای بزرگ، افزایش ساعات کاری، حضور در مراکز با حداقل حقوق بالاتر نسبت به سایر  مراکز و… افزایش داد. 

قابل توجه : این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مجله خبری جوان آنلاین مسئولیتی در قبال محتوا یا خدمات معرفی شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *