ج. سپتامبر 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تحولات حمل و نقل عمومی تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید

با آغاز سال تحصیلی جدید، شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای را برای بهبود وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی در پایتخت به ویژه در مناطق نزدیک به مدارس انجام داده است. یکی از مهمترین این اقدامات، رایگان شدن استفاده از اتوبوس و مترو برای دانش‌آموزان در هفته اول مهرماه است.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترافیک در ابتدای هر سال تحصیلی، از ایمن‌سازی ۳۱۲ مدرسه، ترمیم چراغ‌های راهنمایی مقابل مدارس و هماهنگی برای استقرار آمبولانس خبر داد. همچنین، شهرداری اقدام به روانسازی ترافیک در تقاطع‌های اطراف مدارس، اصلاح تقاطع‌ها و دوربین‌های چراغ راهنمایی و آموزش شهروندی کرده است.

از دیگر اقدامات شهرداری تهران برای کاهش بار ترافیکی می‌توان به ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مدارس، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، نصب تجهیزات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک اشاره کرد.

در بخش حمل و نقل عمومی، شهرداری تهران با افزایش اورهال قطارها، افزودن ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان و رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید در مهرماه، به دنبال بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان است. همچنین، ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی چینی به همراه ال آرتی چرخ لاستیکی نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه خواهد شد.

شهرداری تهران با اجرای این طرح‌ها، امیدوار است تا بتواند به طور مؤثری به کاهش ترافیک در ساعات پیک، بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و تسهیل تردد دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی کمک کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *