پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

به روزرسانی دهک‌بندی خانوارها با تاخیر مواجه شد

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از تاخیر در اجرای سومین مرحله به روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها خبر داد. طبق قانون بودجه، این به روزرسانی قرار بود در شهریور ماه انجام شود اما به دلیل عدم ارسال به موقع داده‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، این فرایند به اواخر شهریور یا مهرماه موکول شد.

علیرضا محمدی، رئیس این مرکز، با اشاره به اهمیت این به روزرسانی در شناسایی دقیق گروه‌های هدف برای حمایت‌های یارانه‌ای، تاکید کرد که پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان با دریافت و پایش داده‌های اقتصادی جدید خانوارها، میزان وسع خانوارها را براساس شاخص‌های مختلف اقتصادی و رفاهی محاسبه و به روزرسانی می‌کند.

وی همچنین به تغییرات ایجاد شده در دولت و تاخیر در نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی بند الف، جز ۶، تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت که به محض ابلاغ نهایی این آیین‌نامه، دهک‌بندی جدید خانوارها اعمال خواهد شد.

تاخیر در به روزرسانی دهک‌بندی خانوارها می‌تواند بر نحوه توزیع یارانه‌ها و سایر حمایت‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد. از این رو، اجرای به موقع و دقیق این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *