پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اتصال ۱۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد و نظارت بر اجرای قانون

صفدر کشاورز، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در گفتگو با ایسنا به تشریح اقدامات صورت گرفته برای نظارت بر اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول پرداخت. وی با اشاره به اتصال ۱۰ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد، بر اهمیت این اقدام در راستای شفافیت و امنیت معاملات املاک تاکید کرد.

طبق قانون جدید، تمامی معاملات املاک باید به صورت رسمی ثبت شوند. برای تحقق این هدف، قانونگذار سه روش را پیش‌بینی کرده است. روش اول، مراجعه مستقیم افراد به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم قرارداد است. روش دوم نیز امکان تنظیم پیش‌نویس قرارداد توسط مشاورین املاک و ورود آن به سامانه ثبت الکترونیک اسناد را فراهم کرده است.

کشاورز با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار مشاور املاک به این سامانه متصل شده‌اند، بر لزوم اتصال همه مشاورین املاک به سامانه تاکید کرد و اعلام نمود که برای نظارت بر این موضوع، گشت‌های مشترکی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های قضایی و اتحادیه مشاورین املاک تشکیل خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت برگزاری جلسات شورای راهبری قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اشاره کرد و بر نقش این شورا در تصویب آیین‌نامه‌های لازم برای اجرای دقیق قانون تاکید نمود.

در مجموع، اتصال مشاورین املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد گامی مهم در جهت شفافیت و امنیت معاملات املاک است. با این اقدام، امکان نظارت بر معاملات افزایش یافته و از بروز بسیاری از مشکلات و اختلافات در حوزه املاک جلوگیری خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *