پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن سنگ قبر

از آنجایی که در هنگام خرید سنگ قبر، فروشندگان اطلاعات دقیقی در مورد نگهداری و شستن محصولات ارائه نمی‌دهند، بسیاری از ایرانی‌ها به صورت سنتی اقدام به تعمیر و نگهداری سنگ‌ها می‌کنند که همین مسئله در بلند مدت باعث بروز مشکلات زیادی برای سنگ قبر عزیزان می شود. استفاده از مواد شوینده خانگی، یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های شکل گرفته بر روی سنگ قبر است که متاسفانه بسیاری از ما هنوز اطلاعات دقیقی از آنها نداریم. در این مقاله قصد داریم بر اساس تجربه‌ای که برخی از فروشندگان سنگ قبر داشته اند، بهترین مواد شستشوی سنگ قبر را معرفی کنیم. 

آیا مواد شوینده اسیدی برای سنگ قبر ضرر دارند؟

 یکی از اصلی‌ترین مواردی که سبب می‌شود سنگ قبرها به سرعت فرسایش پیدا کنند، استفاده از مواد شوینده اسیدی مانند وایتکس و  جوهر نمک است که در بلند مدت نه تنها لایه‌های اصلی سنگ را از بین می‌برند، بلکه باعث از بین رفتن رنگ نوشته‌ها نیز می‌شوند. متاسفانه مواردی مشاهده شده که بازماندگان از موادی مانند دامستوس و شویندگان صنعتی استفاده می‌کنند که این مسئله،  سرعت فرسایش سنگ را بالا برده و در بلند مدت باعث ترک و  شکستن سنگ قبر می‌شود.

کدام یک از مواد شوینده خانگی برای تمیز کردن سنگ قبر مناسب هستند

اگر بخواهیم خیلی ساده و راحت بیان کنیم، بهترین ماده‌ای کهمی‌توانید برای شستشوی سنگ قبر از آن استفاده کنید، آب است. تجربه نشان داده که استفاده از آب تنها در شرایطی مفید است که شما به صورت مستمر و روزانه از آن برای شستن سنگ قبر استفاده کنید. در صورت اینکه هفته‌ای یا دو هفته یک بار به سنگ قبر عزیزان خود سر می‌زنید، پیشنهاد ما این است که از محلول‌های دست ساز خانگی برای شستن سنگ استفاده کنید که بازدهی بسیار خوبی برای شما دارند. 

اسپری های نانو برای تمیز کردن سنگ قبر خوب هستند؟

یکی از مواردی که تا به تازگی در سرتاسر دنیا مشهور شده، استفاده از اسپری‌های تمیز کننده  است که هنگام خرید سنگ قبر همراه با  خود سنگ، به شما عرضه می‌شوند. علی رغم اینکه این اسپریها به شدت در از بین بردن لکه‌ها و سیاهی‌ها موثر هستند، ولی باید در نظر داشت که بهتر است این  مواد را چندین سال بعد از نصب سنگ قبر استفاده کنید و برای مزارهایی که تازه  هستند، بهره‌گیری از آن اصلاً مناسب نمی‌باشد. 

چگونه ماده تمیز کننده سنگ قبر در خانه درست کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک ماده تمیز کننده برای سنگ قبر عزیزانتان تهیه کنید، تنها کافی است مقداری جوش شیرین خریده و آن را با سرکه سفید و آب ترکیب کنید. این ماده که قدرت تمیز کنندگی بسیار بالایی دارد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تمامی لکه هایی که بر روی سنگ قبر قرار می‌گیرند را پاک کرده و سبب می شود جلای سنگ مزار خریداری شده به حالت اولیه بازگردد. 

سنگ بهشت تولید کننده برتر سنگ قبر در ایران

 اگر قصد خرید سنگ قبر جدید برای عزیزان خود را دارید، مجموعه سنگ بهشت یکی از اولین تولید کنندگان سنگ قبر در داخل کشور است که خدمات نوینی را در اختیار شما قرار می‌دهد.  این مجموعه در بیش از 150 شهر ایران نمایندگی دارد و می‌توانید بر اساس معیارهای مختلفی که در ذهن خود دارید، انواع سنگ قبر را در مجموعه آنها مشاهده کرده و نسبت به خرید اقدام نمایید.  از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود برای خرید سنگ قبر به این مجموعه مراجعه کنید، ارسال و نصب رایگان همراه با گارانتی مادام العمر است که در هیچ مجموعه دیگر مشابه آن را مشاهده نمی‌کنید.

قابل توجه : این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مجله خبری جوان آنلاین مسئولیتی در قبلا محتوا یا خدمات معرفی شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *