ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش رگبار و احتمال تگرگ در برخی استان‌ها طی دو روز آینده

1 دقیقه خوانده شده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از احتمال بارش رگبار و تگرگ در برخی استان‌های کشور طی دو روز آینده خبر داد.

به گفته صادق ضیاییان، طی دو روز آینده (28 و 29 تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان و گلستان رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه (30 و 31 تیرماه) بارش رگبار باران در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان انتظار می‌رود.

احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ در دوشنبه (اول مردادماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل وجود دارد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی سه روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج هستند.

وضعیت هوای تهران:

  • پنجشنبه 28 تیر: صاف تا قسمتی ابری، همراه با کاهش وزش باد، کمینه 26 و بیشینه 38 درجه سانتی‌گراد
  • جمعه 29 تیر: صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و باد، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده، گاهی وزش باد، کمینه 25 و بیشینه 37 درجه سانتی‌گراد

توصیه هواشناسی:

  • با توجه به احتمال وقوع رگبار و بارش تگرگ، به مسافران به این مناطق و همچنین کشاورزان توصیه می‌شود که تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی اتخاذ کنند.
  • در هنگام وزش باد شدید، از تردد در فضای باز و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنید.

به روز رسانی اطلاعات:

  • برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا و اخطارهای هواشناسی، می‌توانید به وب‌سایت سازمان هواشناسی کشور (https://irimo.ir/) مراجعه کنید.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *