ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کشف ۴۵۳۹ کیلوگرم زغال در چهارمحال وبختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که طی نه ماه گذشته، ۱۰۳ گزارش از کشفیات منابع طبیعی ثبت شده است. این گزارش‌ها شامل ۱۶ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم چوب، ۴۵۳۹ کیلوگرم زغال، و ۴۷۷۳ کیلوگرم محصولات فرعی می‌شود.

مقایسه با دوره مشابه سال گذشته

مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که در سال جاری، میزان کل کشفیات به ۵۷ هزار و ۹۴۸ کیلوگرم چوب، ۱۳ هزار و ۵۷۸ کیلوگرم زغال، و محصولات فرعی ۵۷۳۹ کیلوگرم افزایش یافته است.

خلع ید جنگل و مرتع: آمارهای جدید

گزارشات خلع ید جنگل

منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اطلاعات جدیدی ارائه داده است. در طول ۹ ماه اخیر، ۷۶ فقره خلع ید جنگل با مساحت ۱۵۶.۸۶ هکتار ثبت شده است. این آمار نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

گزارشات خلع ید مرتع

همچنین، ۱۸۱ فقره خلع ید مرتع با مساحت ۳۲۳.۷۵ هکتار در این مدت گزارش شده است. در مقابل، در سال گذشته، این آمار به ۹۰ فقره با مساحت ۱۴۶.۶ هکتار برسیده بود.

تصدیق اقدامات رفع تصرف اراضی

رفع تصرف جنگلی

در راستای رفع تصرف اراضی، یک فقره تصرف جنگل و ۶۷ فقره تصرف مرتع انجام شده است. این اقدامات نشان از تلاش مقامات در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حفظ بخشی از محیط زیست دارد.

نتیجه‌گیری و توصیه‌ها

با توجه به افزایش یافتن کشفیات زغال و چوب، لازم است که تدابیر موثرتری برای کنترل و حفاظت از منابع طبیعی انجام شود. همچنین، ادامه فعالیت‌های رفع تصرف اراضی می‌تواند در حفظ اکوسیستم و پیشگیری از خسارات بیشتر مؤثر باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *