پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کاوه اکبر، نویسنده ایرانی، نامزد جایزه معتبر کتاب ملی آمریکا

1 دقیقه خوانده شده

در رویدادی کم‌نظیر برای ادبیات ایران، کاوه اکبر، شاعر و نویسنده ایرانی، با رمان نخستین خود به نام “شهید” به جمع نامزدهای اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۲۰۲۴ راه یافته است. این رمان که روایتی شخصی و تاثیرگذار از زندگی یک جوان ایرانی-آمریکایی است، در بخش ادبیات داستانی این جایزه معتبر حضور دارد.

رمان “شهید” داستان کوروش، جوانی است که در تلاش برای کنار آمدن با گذشته دردناک خود و به خصوص حادثه پرواز شماره ۶۵۵ است. این رمان با زبانی روان و شخصیت‌پردازی قوی، به دغدغه‌های نسل جوان ایرانی-آمریکایی و چالش‌های هویت می‌پردازد.

کاوه اکبر که علاوه بر نویسندگی، شاعر و استاد دانشگاه نیز هست، پیش از این دو مجموعه شعر به نام‌های “گرگ را گرگ خواندن” و “سیمای یک الکلی” را منتشر کرده است.

در کنار رمان “شهید”، آثار دیگری از نویسندگان مختلف از جمله هشام مطر، پیم آگوئدا و جسیکا آنتونی نیز در فهرست نامزدهای بخش ادبیات داستانی این جایزه قرار دارند. همچنین، در بخش ادبیات ترجمه نیز آثار متعددی از نویسندگان مختلف با ترجمه به زبان انگلیسی نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

جایزه کتاب ملی آمریکا یکی از معتبرترین جوایز ادبی در ایالات متحده است که هر ساله به بهترین آثار ادبی منتشر شده در این کشور اهدا می‌شود. نامزدهای نهایی این جایزه در اول اکتبر و برندگان آن در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

راهیابی رمان “شهید” به جمع نامزدهای این جایزه، نشان از اهمیت روزافزون ادبیات ایرانی در سطح بین‌المللی دارد و می‌تواند فرصتی برای معرفی بیشتر ادبیات ایران به مخاطبان جهانی باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *