د. سپتامبر 16th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

هوای خنک در راه نوار شمالی کشور؛ پیش‌بینی کاهش دما در روزهای آینده

سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که در روزهای آینده، برخی مناطق کشور شاهد تغییرات قابل توجهی در شرایط جوی خواهند بود. به گفته وی، در حالی که برخی مناطق جنوبی و مرکزی کشور همچنان با دمای بالا و وزش باد روبرو خواهند بود، نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهد بود.

ضیاییان همچنین به بارش‌های پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات مرکزی البرز در روزهای آینده اشاره کرد. وی همچنین از وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک در برخی مناطق کشور خبر داد.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، دریای خزر تا پایان هفته آینده مواج خواهد بود و شهرکرد با کمترین دما و اهواز با بیشترین دما به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای کشور خواهند بود.

تهران نیز در روزهای آینده شاهد افزایش باد و آسمانی صاف خواهد بود. دمای هوا در پایتخت در روزهای آینده به ترتیب ۳۵ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به تغییرات پیش‌بینی شده در شرایط جوی، سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه می‌کند که در هنگام تردد در جاده‌ها و مناطق کوهستانی احتیاط لازم را به عمل آورند و از آخرین اطلاعات هواشناسی اطلاع پیدا کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *