ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ماربل شیت مدل ترند شده 2024

1 دقیقه خوانده شده

ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت، ترکیبی از دو واژه انگلیسی “Marble” به معنای مرمر و “Sheet” به معنای صفحه، به معنای صفحه مرمری است. این محصول در واقع نوعی سنگ مصنوعی است که در قطعات بزرگ و با ضخامت کم تولید می‌شود و به عنوان دیوارپوش استفاده می‌شود. ماربل شیت از ترکیب پودر سنگ طبیعی (پودر کلسیم کربنات) و رزین پی‌وی‌سی (نوعی پلاستیک) ساخته می‌شود. به همین دلیل، به آن‌ها مرمر پی‌وی‌سی یا ماربل شیت پی‌وی‌سی نیز گفته می‌شود. استفاده از این مواد باعث می‌شود که ماربل شیت انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سنگ طبیعی داشته باشد.

 در ساخت ماربل شیت ، درصد رزین پی‌وی‌سی به پودر سنگ بیشتر است و معمولاً این مواد با نسبت 70 به 30 مخلوط می‌شوند. این ترکیب، علاوه بر ایجاد انعطاف‌پذیری، موجب می‌شود که ماربل شیت‌ها سبک‌تر و نصب آن‌ها آسان‌تر باشد.

 نصب ماربل شیت به چه صورت است؟

 برای نصب ماربل شیت، ابتدا باید سطح مورد نظر را کاملاً تمیز و خشک کنید تا هیچ گونه گرد و غبار، چربی یا رطوبتی بر روی آن نباشد. سپس، ماربل شیت‌ها را به ابعاد مورد نظر برش دهید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مناسبی مانند اره‌های مخصوص استفاده کنید تا برش‌ها دقیق و تمیز باشند. بعد از برش، ماربل شیت‌ها را موقتی روی سطح قرار دهید تا از تناسب و هماهنگی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 در مرحله بعد، چسب مناسب را به‌طور یکنواخت بر روی سطح مورد نظر بزنید. چسب باید توانایی تحمل وزن و فشار ماربل شیت را داشته باشد. سپس، ماربل شیت‌ ها را به آرامی روی سطح چسبانده و با استفاده از ابزارهای صاف ‌کننده مانند غلتک یا کاردک، ماربل شیت را فشار دهید تا کاملاً به سطح بچسبد و حباب‌های هوا از زیر آن خارج شوند. در نهایت، لبه‌ های ماربل شیت‌ها را به‌درستی پایان دهید تا سطحی یکدست و زیبا داشته باشید. برای این کار می‌توانید از مواد پرکننده یا سیلانت‌های مخصوص استفاده کنید. پس از نصب، بهتر است مدتی صبر کنید تا چسب‌ها کاملاً خشک شوند و ماربل شیت‌ها به‌طور محکم و پایدار بر روی سطح باقی بمانند.

 ماربل شیت چه ساختاری دارد؟

ماربل شیت یک نوع سنگ مصنوعی است که از سه بخش مغزی پی وی سی (پلاستیک فشرده)، لایه روکش و لایه ضدخش (لاک یو وی) تشکیل شده است. این دیوارپوش در ضخامت‌های ۲ و ۴ میلی‌متر و در ابعاد 122 × 280 سانتی‌متر تولید می‌شود. هر ورق از این دیوارپوش می‌تواند مساحتی معادل 4.3 متر مربع را پوشش دهد و وزن تقریبی هر ورق حدود 20 کیلوگرم است.

 میکروسمنت چیست؟

میکروسمنت نوعی پوشش پلیمری است که از مواد پایه بتن و الیاف پلیمری تهیه می‌ شود. این ترکیب باعث می‌شود تا میکروسمنت دارای رنگ‌پذیری بسیار بالا و چسبندگی قوی باشد، به طوری که می‌توان آن را روی انواع سطوح استفاده کرد. هر شرکت نسبت ترکیب و نوع مواد اولیه خود را به عنوان یک راز نگه می‌دارد، بنابراین ویژگی‌های ثانویه این ماده ممکن است با محصولات دیگر متفاوت باشد.

 یکی از نکات مهم در مورد میکروسمنت ، نوع بافت سطح آن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسته به نیاز و کاربرد، میکروسمنت می‌تواند دارای سطح نرم و صاف یا خشن و شکننده باشد. این تفاوت در بافت نهایی به ویژگی‌ های ثانویه مورد نظر شما بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان میکروسمنت را صرفاً بر اساس ماده اولیه یا دسته‌ بندی کلی آن بررسی کرد. هر پروژه باید با توجه به محل استفاده و نحوه بارگذاری تحلیل شود.

 ضخامت میکروسمنت خام حدود 1 میلی‌متر است و اگر به صورت رنگ شده استفاده شود، ضخامت آن به 2 میلی‌متر می‌رسد. قبل از خرید و استفاده از میکروسمنت، معماران باید ویژگی‌های مورد نظر خود را مشخص کرده و با یک مرکز تولیدی معتبر مانند الو مدرن  مشورت کنند تا مواد مناسب برای زیرساخت تهیه شود. این فرآیند تضمین می‌کند که میکروسمنت انتخابی به بهترین نحو نیازهای پروژه را برآورده کند.

 مواد تشکیل دهنده میکروسمنت چیست؟

 میکروسمنت یکی از پوشش‌های نوین و پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که به دلیل ترکیبات خاص خود از جمله سیمان، مواد پلیمری، سنگدانه‌ های آسیاب شده، آب، پودر سنگ، رنگ‌دانه‌ های صنعتی و کوارتز ممتاز، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. این ترکیبات به نحوی تنظیم می‌شوند که میکروسمنت بر روی سطوح مختلف، از جمله شیشه، به خوبی بچسبد و عملکرد مطلوبی داشته باشد. در صورتی که میکروسمنت بر روی شیشه استفاده شود، میزان مواد سنگین آن کاهش یافته و خواص چسبناک آن تقویت می‌شود تا بتواند به سطح صاف و لغزنده شیشه چسبیده و ماندگاری بالایی داشته باشد.

 فرآیند تولید میکروسمنت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ایران، به دلیل دسترسی محدود به دستگاه‌های پیشرفته میکسر بتن اکسپوز و فرمولاسیون اختصاصی میکروسمنت، از مواد معدنی و پلیمری دیگری نیز در تولید این محصول استفاده می‌شود. این مواد به دلایل سیاست‌های کارخانجات تولیدی بتن پیش ساخته آشکار نمی‌شوند، اما برخی ویژگی‌های میکروسمنت، مانند استفاده از الیاف مش فولادی، به مزایا و خواص ویژه آن اشاره دارد. این ترکیب مواد، باعث ایجاد پوششی با دوام و مقاوم می‌شود که می‌تواند در مقابل فشار و سایش مقاومت کند.

 نکته مهم دیگر در مورد میکروسمنت، ضخامت آن است. انتخاب مواد تشکیل‌ دهنده باید به گونه‌ای باشد که ضخامت آن افزایش نیابد، چرا که افزایش ضخامت می‌تواند به معنای کاهش کیفیت و افزایش وزن پوشش باشد. این امر می ‌تواند به سطوح تحت پوشش آسیب برساند. بنابراین، برای تهیه میکروسمنت با کیفیت، باید از مراکز مجاز و معتبر در این حوزه استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی دارای ویژگی‌های مطلوبی همچون دوام، چسبندگی و مقاومت بالا باشد.

 تی وی وال چیست؟

 تی وی وال (TV WALL) همانطور که از نامش پیداست، به دیوار پشت تلویزیون اشاره دارد. امروزه به علت کمبود فضا و استفاده بهینه از مکان، اغلب تلویزیون‌ها را به دیوار نصب می‌کنند تا فضای کمتری اشغال کنند. در طراحی این قسمت از خانه، توجه به چندین نکته اساسی ضروری است. اولین نکته محل نصب تی وی است که باید به گونه‌ای باشد که تلویزیون از زوایای مختلف قابل دیدن باشد و از نصب آن روبروی پنجره یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری شود، زیرا نور می‌تواند به صفحه تلویزیون تابیده و دیدن تصاویر را دشوار کند.

 توجه به خصوصیات فضاهای مختلف نیز در طراحی تی وی وال اهمیت زیادی دارد. مکان قرارگیری تلویزیون می‌تواند در اتاق نشیمن، سالن پذیرایی یا حتی اتاق خواب باشد. بنابراین نوع کاربری فضا نقش مهمی در طراحی دیوار پشت تلویزیون ایفا می‌کند. به عنوان مثال، طراحی تی وی وال در یک اتاق مجزا برای تلویزیون ممکن است با طراحی در اتاق نشیمن متفاوت باشد. این تطبیق با نوع کاربری فضا باعث می‌شود که طراحی‌ها هماهنگی بیشتری با محیط داشته باشند و استفاده از تلویزیون را لذت‌بخش‌تر کنند.

 در نظر گرفتن متراژ فضا نیز از دیگر نکات مهم در طراحی تی وی وال است. طراحی تی وی وال برای فضاهای کوچک نیازمند دقت و حساسیت بیشتری نسبت به فضاهای بزرگتر است. طراحی‌های جدید به گونه‌ای است که حتی می‌توان محل تلویزیون را مخفی کرد تا فضا شلوغ نشود. همچنین، هماهنگی رنگ و نوع متریال استفاده شده در دیوار با دکوراسیون کل فضا اهمیت زیادی دارد. انتخاب متریال و رنگ‌های مناسب می‌تواند به زیبایی و انسجام دکوراسیون داخلی کمک کند.

نورپردازی یکی از عوامل کلیدی در زیبایی و جذابیت تی وی وال است. با نورپردازی مناسب می‌توان جلوه‌ای دوچندان به طراحی‌ها بخشید. رعایت استانداردها و اصول نورپردازی برای تی وی وال بسیار اهمیت دارد، زیرا تلویزیون خود منبع نور و انعکاس‌دهنده آن است. نورپردازی‌های غیرمستقیم و تنظیمات دقیق نور می‌توانند به کاهش خستگی چشم‌ها و افزایش زیبایی فضا کمک کنند و تجربه تماشای تلویزیون را بهبود بخشند.

قابل توجه : این مقاله یک رپورتاژ اگهی است و مجله خبری جوان آنلاین مسئولیتی در خصوص محتوا یا خدمات ارائه شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *