ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

طلا به دنبال تصمیم جو بایدن و گمانه‌زنی‌های انتخاباتی ترامپ به اوج خود رسید

بازار طلا در پی تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر عدم نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ و افزایش شانس بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، شاهد نوسانات و افزایش قیمت بود.

قیمت طلا در روز دوشنبه ۱۶ جولای به بالاترین سطح خود از ماه می رسید و به بالای ۲۴۵۰ دلار در هر اونس معامله شد. این جهش به دلیل خوش‌بینی به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و همچنین عدم اطمینان در مورد آینده سیاسی ایالات متحده بود.

تصمیم بایدن مبنی بر عدم نامزدی، هریس را به عنوان نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ معرفی کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در حال حاضر پیشتاز است و تیراندازی اخیر در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا به نفع او تمام شده است.

کاهش ارزش دلار آمریکا در پی انتشار داده‌های تورم اندکی کمتر از حد انتظار در ماه ژوئن، به نفع طلا تمام شد. شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه ژوئن به ۳ درصد رسید که اندکی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً اعلام کرد که بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره تا زمانی که تورم به ۲ درصد برسد، صبر نخواهد کرد. این موضوع به نفع طلا است، زیرا نرخ بهره پایین‌تر معمولاً تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد.

از نظر فنی، طلا نشانه‌های صعودی قوی از خود نشان می‌دهد. قیمت این فلز از اواسط آوریل از محدوده تثبیت سه ماهه خود خارج شده و به بالای ۲۴۳۵ دلار در هر اونس رسیده است. شکست اخیر مقاومت ۲۳۷۰ دلار در هر اونس، نشان‌دهنده تمایل خریداران به از سرگیری روند صعودی بلندمدت است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طلا در ادامه مسیر صعودی خود، به سمت سطح هدف ۲۵۷۰ دلار در هر اونس حرکت کند. با این حال، در مورد تأثیر پیروزی احتمالی ترامپ بر قیمت طلا، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند که سیاست‌های او، مانند افزایش تعرفه‌ها و افزایش تنش با چین، می‌تواند به نفع دلار و به ضرر طلا باشد.

در حال حاضر، طلا در شرایطی ناپایدار به سر می‌برد و تحت‌تأثیر عوامل متعددی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست‌های پولی فدرال رزرو و تنش‌های ژئوپلیتیکی قرار دارد.

با توجه به نوسانات اخیر، سرمایه‌گذاران در طلا باید با احتیاط عمل کرده و به طور فعال اخبار و تحلیل‌های مربوط به این بازار را دنبال کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *