پ. اکتبر 24th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رکورد دیگر از صعود دلار جهانی

دلار آمریکا در ادامه روند صعودی خود، به بالاترین سطح در برابر ین ژاپن و یورو از ماه جولای ۲۰۲۴ دست یافت. تقویت دلار در برابر سبدی از ارزها، ناشی از عوامل مختلفی از جمله احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و داده‌های اقتصادی قوی این کشور است.

بر اساس گزارش‌ها، دلار در برابر ین ژاپن ۱.۲۵ درصد رشد داشته و در برابر یورو و پوند نیز به ترتیب ۰.۳۲ درصد و ۰.۲۷ درصد کاهش یافته است. همچنین، دلار در برابر فرانک سوئیس به بالاترین ارزش خود از اواسط آگوست رسیده است.

کارشناسان معتقدند که احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به دلیل سیاست‌های اقتصادی وی که معمولاً با تقویت دلار همراه است، باعث افزایش تقاضا برای این ارز شده است. از سوی دیگر، انتشار داده‌های اقتصادی قوی در آمریکا نیز بر تقویت دلار تأثیرگذار بوده است.

این روند صعودی دلار، نگرانی‌هایی را در مورد تأثیرات آن بر اقتصاد جهانی ایجاد کرده است. افزایش ارزش دلار می‌تواند هزینه‌های واردات را برای کشورهای دیگر افزایش داده و به رشد اقتصادی آنها آسیب برساند. همچنین، این امر می‌تواند منجر به افزایش تنش‌های تجاری شود.

با توجه به اهمیت دلار در اقتصاد جهانی، ادامه روند صعودی آن و عوامل مؤثر بر آن، همچنان مورد توجه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *