پ. سپتامبر 19th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دسترسی گسترده مشاوران املاک به سامانه کاتب و اجرای موفقیت‌آمیز قانون ثبت رسمی معاملات

1 دقیقه خوانده شده

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از فراهم شدن دسترسی ۱۸۰ هزار مشاور املاک رسمی به سامانه کاتب خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۷ هزار نفر از این افراد در حال حاضر از این سامانه استفاده می‌کنند. وی همچنین به اجرای موفقیت‌آمیز قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در کمتر از دو ماه از تصویب آن اشاره کرد.

بابایی با تاکید بر همکاری گسترده دستگاه‌های مختلف در اجرای این قانون، از هماهنگی بین بیش از ۱۵ دستگاه و وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد که مصوبات لازم‌الاجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. وی همچنین به اهمیت سامانه‌های الکترونیکی در اجرای این قانون اشاره کرد و از فعال بودن سامانه ثبت الکترونیک اسناد و طراحی سامانه ساماندهی اسناد عادی خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این قانون دارای ابعاد حقوقی گسترده و پاسخگو به نیازهای جامعه است، بر لزوم همکاری کامل دستگاه‌های اجرایی در اجرای آن تاکید کرد و اعلام کرد که در صورت عدم همکاری، اقدامات حقوقی قضائی و اداری صورت خواهد گرفت.

در مجموع، اجرای موفق قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گامی مهم در جهت شفاف‌سازی معاملات و کاهش اختلافات ملکی است. دسترسی گسترده مشاوران املاک به سامانه کاتب و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی نیز به بهبود روند ثبت معاملات و افزایش سرعت و دقت آن کمک خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *