ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حمله مسلحانه به محیط‌بان اصفهانی و وخامت حال وی

در حادثه‌ای تاسف‌بار، یک محیط‌بان در حین انجام وظیفه در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و به شدت مجروح شده است.

علی عباسی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان، ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که محیط‌بان مذکور در حین تعقیب و گریز یک خودرو متخلف مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. متاسفانه وضعیت چشم این محیط‌بان بسیار وخیم گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این محیط‌بان علاوه بر چشم، از ناحیه سینه و بازو نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

متخلفان این حادثه تحت تعقیب جدی مراجع انتظامی استان و کشور قرار دارند.

این حادثه تلخ، یک بار دیگر بر اهمیت حفظ امنیت محیط‌بانان و لزوم برخورد جدی با متخلفان شکار و صید تاکید می‌کند. محیط‌بانان به عنوان حافظان محیط زیست، جان خود را برای حفاظت از حیات وحش به خطر می‌اندازند و شایسته است که از آن‌ها حمایت بیشتری شود.

لازم به ذکر است که پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته یکی از مهم‌ترین مناطق حفاظت شده کشور است که زیستگاه گونه‌های جانوری ارزشمندی مانند قوچ و میش، کل و بز و آهو است. متاسفانه این منطقه به دلیل وجود شکارچیان غیرمجاز همواره با تهدیداتی روبرو است.

این حادثه تلخ، نشان می‌دهد که همچنان راه درازی تا برخورداری از محیط زیستی امن و آرام در پیش داریم. امیدواریم با افزایش آگاهی عمومی، تشدید برخورد با متخلفان و حمایت از محیط‌بانان، شاهد کاهش چنین حوادث تلخی باشیم.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *