ی. سپتامبر 8th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تایید حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت

دکتر حسین رستگار، رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر اهمیت خرید پاستیل‌های دارای مجوز، حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت را تایید کرد.

وی در این باره گفت: «تنها پاستیل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارند، از نظر حلیت مورد تایید هستند و سایر پاستیل‌های بدون مجوز باید برای دریافت مجوز سلامت و حلیت به این سازمان مراجعه کنند.»

رستگار با اشاره به فراوانی پاستیل‌های باز و فله‌ای در بازار که اغلب به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، هشدار داد: «در این پاستیل‌ها ممکن است از ژلاتین خوکی یا ژلاتین حیوانات غیرحلال دیگر استفاده شده باشد که از نظر شرعی حرام است.»

وی با تاکید بر اینکه کودکان بیشترین مصرف‌کنندگان پاستیل هستند، از والدین خواست تا به خرید پاستیل‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو توجه ویژه داشته باشند و از خرید پاستیل‌های فله‌ای و بدون مشخصات خودداری کنند.

نکات مهم برای مصرف‌کنندگان:

  • توجه به نشان سیب سلامت: هنگام خرید پاستیل، حتما به وجود نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو روی بسته‌بندی دقت کنید.
  • اجتناب از خرید پاستیل‌های فله‌ای: پاستیل‌های فله‌ای اغلب فاقد مجوز هستند و ممکن است از مواد اولیه نامرغوب و غیرحلال تهیه شده باشند.
  • اهمیت سلامتی کودکان: از آنجا که کودکان بیشتر از سایرین به مصرف پاستیل تمایل دارند، والدین باید در انتخاب پاستیل برای فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند.

پیامدهای مصرف پاستیل‌های غیرمجاز:

مصرف پاستیل‌های غیرمجاز علاوه بر اینکه از نظر شرعی حرام است، ممکن است خطرات بهداشتی نیز به همراه داشته باشد. این پاستیل‌ها ممکن است آلوده به میکروب‌ها و باکتری‌ها باشند و باعث بروز بیماری شوند.

توصیه سازمان غذا و دارو:

سازمان غذا و دارو به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که برای حفظ سلامت خود و خانواده، تنها از پاستیل‌های دارای مجوز سازمان استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به این سازمان گزارش دهند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *