ج. سپتامبر 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افزایش استفاده از ویدئو پروژکتور در خانه‌های لوکس

1 دقیقه خوانده شده

یکی از سرگرمی‌های رایج، بین بعضی افراد، تماشای فیلم و سریال‌های برتر جهان است. این افراد ساعت زیادی از شبانه روز را به دیدن فیلم و سریال، اختصاص می‌دهند. فقط یک فیلم‌باز حرفه‌ای می‌تواند درک کند که دیدن فیلم و سریال مورد علاقه‌اش به اندازه خیلی بزرگ و باکیفیت بالا چقدر لذت‌بخش است. خرید ویدئو پروژکتور خانگی با کیفیت، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک فیلم‌باز حرفه‌ای باشد.

اگر به دنبال خرید سینمای خانگی باشید، احتمالاً با دو گزینه جذاب روبرو خواهید شد! خرید ویدئوپروژکتور و خرید تلویزیون. هر کدام از این‌ها ویژگی‌هایی دارند که در تصمیم‌گیری مؤثر است. شما کدام را به‌عنوان نمایشگر انتخاب می‌کنید؛ ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟

حالا که انتخاب مردد هستید؛ این مقاله را مطالعه کنید. اینجا به شما برای رسیدن به گزینه مناسب کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟

امروزه تلویزیون‌ها باکیفیت تصویر خیلی بالا و در اندازه‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند تمام نیازهای شما را از یک نمایشگر برآورده کنند‌؛ اما هر چه کیفیت و اندازه بالاتر برود، قیمت آن هم قطعاً بالاتر خواهد رفت. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که اگر قرار است زیاد هزینه کنند؛ به‌جای تلویزیون، یک پروژکتور خانگی خریداری کنند.

تلویزیون بیشتر مناسب افرادی است که از تماشای تمام برنامه‌های تلویزیون لذت می‌برند. کسانی که دوست دارند گاهی فیلم و سریال تماشا کنند، بعضی اوقات مسابقات ورزشی جهان را ببینند، بعضی زمان‌ها بازی کرده و گاهی نیز اخبار را دنبال کنند.

پروژکتور خانگی نیز برای کسانی که فقط به برنامه و یا سرگرمی خاصی علاقه‌مند هستند؛ گزینه خوبی محسوب می‌شود. افرادی که فقط فیلم و سریال دوست دارند. کسانی که فقط از تماشای فوتبال لذت می‌برند و یا فقط به بازی کردن علاقه دارند.

کسانی هم هستند که درگیر این سؤال “ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟” نیستند. خانه بسیار بزرگی دارند و هر دو را خریداری می‌کنند و از وجود هر دو دستگاه بهره می‌برند.

این که شما کدام دسته از افراد فوق هستید، مشخص می‌کند که به ویدئوپروژکتور نیاز دارید، به تلویزیون نیاز دارید یا می‌توانید هر دوی آن‌ها را با هم داشته باشید. اگر جزو کسانی هستید که ویدئوپروژکتور مورد نیاز شما است، بهتر است اطلاعات بیشتری راجع به ویدئوپروژکتورها جمع آوری کنید و با ویژگی‌های این محصولات به صورت کامل آشنا باشید.

برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

استفاده از ویدئو پروژکتور خانگی مزایایی چون قابل تنظیم بودن اندازه صفحه، ایجاد تصاویر بزرگ، راحتی چشم، ابعاد جمع و جور، قابلیت جابجایی و قیمت نسبتاً مناسب را دارد. هنگام خرید و نصب این دستگاه باید به نکاتی نیز توجه کرد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

نور محیط

اگر نوری اضافی در محیط بوده و به پرده نمایش پروژکتور برسد، دچار افت کیفیت می شود. پس باید سعی کنید محیط تاریکی را برای متصل شدن پروژکتور در نظر بگیرید.

در زمان خرید ویدئو پروژکتور خانگی باید در مشخصات آن به این نکته توجه کنید که در فاصله چند متری آن می‌توان نشست تا بهترین کیفیت را داشته باشد. باید این فاصله را با محیط خانه خود هماهنگ کنید تا به مشکلاتی مثل چشم درد، افت کیفیت تصویر و سختی نصب مواجه نشوید.

همچنین در هنگام انتخاب پروژکتور، به روشنایی زیاد آن دقت کنید تا در آینده کمبود نور پروژکتور شما را آزار ندهد.

تهیه پرده نمایش

درست است که تصاویر را روی دیوار هم می‌توانید بیاندازید؛ اما بهتر است بدانید صاف و سفیدترین دیوارها هم جای پرده نمایش را نخواهند گرفت. زمانی بهترین کیفیت به دست می‌آید که تصویر پروژکتور روی صفحه صاف و صیقلی پرده نمایش بنشیند. اگر پرده نمایش برای شما دست و پا گیر است، پرده‌هایی که قابل جمع شدن هستند تهیه کنید. این پرده‌ها جای کمی گرفته ولی مقداری گران‌اند. اگر به دنبال بهترین کیفیت هستید دیگر نباید نگران قیمت باشید؛ چون وجود پرده نمایش، برای داشتن کیفیت فوق‌العاده تصاویر لازم است.

کیفیت پرده نمایش نیز روی کیفیت تصویر تأثیرگذار است پس در انتخاب پرده نیز دقت کافی را داشته باشید. بهتر است از نزدیک پرده‌ها را بررسی و سپس خریداری کنید. بعد از خرید، باید پروژکتور را جایی نصب کرد که بهترین زاویه را نسبت به پرده داشته باشد.

لامپ تصویر

قبل از خرید ویدئو پروژکتور خانگی، به نوع پروژکتور مدنظرتان دقت کنید. اگر پروژکتور نوع لامپی تهیه کنید؛ یکی از هزینه‌هایی که باید بعد از خرید پروژکتور بپردازید، هزینه تعویض لامپ‌هایUHP آن است. این لامپ‌ها کمی سخت پیدا شده و تقریبا گران هستند. لامپ LED را نیز می‌توان جایگزین کرد ولی با توجه به مصرف کمترشان، نوردهی کمتری نسبت به UHP دارند. نوع لیزری پروژکتورها، دیگر نیازی به تعویض لامپ ندارد. با خرید پروژکتور لیزری دیگر از شر خرید لامپ و تعویض آن‌ها راحت خواهید شد.

صدا

 پروژکتورها مثل تلویزیون قابلیت پخش صدا نداشته و اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور خانگی را دارید، باید حتماً به فکر تأمین سیستم صوتی، برای سینمای خانگی خود باشید. برای سیستم صوتی نیز باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید؛ ولی باز هم نسبت به خرید تلویزیون خیلی پیشرفته، ارزان‌تر خواهد شد.

دستگاه پخش دیجیتال

پروژکتور فقط پخش کننده است و شما برای داشتن شبکه‌های تلویزیونی، نیاز به یک دستگاه دیجیتالی دارید. همچنین اگر فقط قصد تماشای فیلم و سریال دارید؛ باید پروژکتور را به یک دستگاه پخش مانند لپ‌تاپ، از طریق کابل HDMI وصل کنید. برای پخش بازی‌های ویدئویی نیز فقط کافی است دستگاه بازی مثل پلی استیشن، ایکس باکس یا Wii را با کابل به پروژکتور متصل کرد.

شلوغی بر اثر کابل

سیم‌های زیادی باید به پروژکتور خانگی وصل شوند؛ از

کابل HDMI گرفته تا کابل برق پروژکتور و سیم‌های سیستم صوتی که همگی ممکن است باعث شلوغی اطراف شما شوند. اگر به این موضوع حساس هستید می‌توانید به راحتی سیم‌ها را با وسایل نظم‌دهنده مخصوص جمع کرده و باعث نظم آن‌ها شوید.

سر و صدای فن پروژکتورها

در پروژکتورها برای جلوگیری از گرم شدن دستگاه هنگام استفاده، فن‌هایی تعبیه شده است. متأسفانه این فن‌ها کمی سر و صدا ایجاد کرده و ممکن است برای شما آزار دهنده باشند. امروزه فن‌های جدید، سر و صدای کمتری داشته و خیلی صدای آن‌ها به گوش نمی‌رسد.

اگر حساس هستید، در زمان خرید ویدئو پروژکتور خانگی، این نکته را در نظر داشته باشید و از نوع کم صداتر آن خریداری کنید.

قیمت

ویدئو پروژکتورها انواع مختلفی داشته و قیمت‌های متفاوتی دارند. شما باید با توجه به امکاناتی که از یک ویدئو پروژکتور انتظار دارید و همچنین بودجه خود، اقدام به خرید کنید.

سایت دای‌ تک، مرجع تخصصی فروش انواع ویدئو پروژکتور، واردکننده انواع ویدئو پروژکتورهای دست اول و بدون واسطه است که شما می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت، پروژکتور مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

جمع‌بندی

حتماً بعد از خواندن این مقاله، به پاسخ این سؤال ویدئو پروژکتور یا تلویزیون؟ رسیده‌اید. به طور کلی باید گفت اگر به دنبال تصاویر بزرگ و باکیفیت هستید و خوره‌ی فیلم و سریال دارید؛ خرید ویدئو پروژکتور خانگی به صرفه‌تر و مناسب‌تر است. با این حال، برای افرادی که می‌خواهند در طول روز هم برنامه‌های مختلف تلویزیونی را تماشا کنند یا فرزند کوچکی دارند و که گاه و بی‌گاه تمایل به تماشای تلویزیون دارد، ممکن است خرید تلویزیون گزینه مناسب‌تری باشد.

در کل برای خانه‌های لوکس و بزرگ، خرید ویدئو پروژکتور خانگی در کنار تلویزیون شیک و بهتر است؛ چون هیچ کدام نمی‌تواند به صورت کامل جای دیگری را بگیرد.

قابل توجه : این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مجله خبری جوان آنلاین مسئولیتی در قبلا محتوا یا خدمات معرفی شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *