چ. اکتبر 23rd, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آخرین وضعیت فیلترینگ از نگاه وزیر ارتباطات و برنامه‌های آتی

1 دقیقه خوانده شده

در گفت‌وگویی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدستار هاشمی، آخرین وضعیت موضوع فیلترینگ و برنامه‌های آتی وزارتخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد. هاشمی ضمن تأکید بر اهمیت موضوع فیلترینگ و نقش شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی در تصمیم‌گیری نهایی، از برگزاری جلسات متعدد در این زمینه خبر داد و بر پیگیری کارشناسی این موضوع تأکید کرد.

وزیر ارتباطات همچنین به برنامه‌های وزارتخانه برای بهبود تجربه کاربران از اینترنت اشاره کرد و بر دو محور اصلی تقویت نظارت‌ها و تقویت زیرساخت‌ها تأکید نمود. وی با اشاره به مطالبات رئیس جمهور مبنی بر افزایش رضایت مردم از خدمات اینترنتی، از طراحی و اجرای برنامه‌های مشخص در این زمینه خبر داد و بر تعامل مستمر با رسانه‌ها و پاسخگویی به سؤالات آن‌ها تأکید کرد.

هاشمی همچنین به موضوع هوش مصنوعی و برنامه‌های وزارتخانه برای توسعه این فناوری در کشور اشاره کرد و از همکاری با سازمان ملی هوش مصنوعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، وزیر ارتباطات به موضوع ورود رشته آی سی تی به مدارس اشاره کرد و از تعامل با وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این هدف خبر داد.

در خصوص بهبود کیفیت اینترنت، هاشمی از تشکیل تیمی برای بررسی مشکلات و شناسایی گلوگاه‌های اصلی شبکه ارتباطات کشور خبر داد و بر تقویت زیرساخت‌ها به‌ویژه در مناطق بین استانی تأکید کرد.

در پایان، وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری نسبت به بهبود کیفیت خدمات اینترنتی، بر ضرورت پیگیری مستمر این موضوع توسط همکارانش تأکید کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *