ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

یزد پیشگام در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، «محمد علی حاتمی زاده»، اعلام کرد که با تولید ۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا، استان یزد در رتبه اول کشور قرار گرفته است.

توسعه فعالیت‌ها

واحدهای تکثیر در استان یزد

حاتمی زاده اظهار داشت: تعداد ۱۵ واحد فعال در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان وجود دارد که اکثر آنها در شهرستان بافق قرار دارند.

قطب تولید در بافق

وی افزود: بافق به عنوان قطب مهم تولید ماهی تیلاپیا در منابع آبی کشور محسوب می‌شود و در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل تولید و به متقاضیان تحویل داده شده است.

توزیع بچه ماهی

به گفته این مسئول، واحدهای تکثیر تیلاپیا، بچه ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استانهای مجاز به پرورش این گونه به متقاضیان عرضه می‌کنند.

تحولات اشتغالی و تولیدی

حمایت از تولیدکنندگان

حاتمی زاده اعلام کرد: به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولیدکنندگان، سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با ارائه تسهیلات کم بهره، سایت الگویی برای پرورش تیلاپیا در شهرستان بافق ایجاد کرده است.

آینده تولید ماهی تیلاپیا

وی افزود: راه‌اندازی این سایت بهره برداران و علاقمندان را قادر می‌سازد تا در جهت افزایش تولید و سهمی در اقتصاد ملی داشته باشند.

سند تحولی یزد نوین

اهداف سند تحولی یزد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اهداف سند تحولی یزد نوین در زمینه تولید پنج هزار تن ماهی تیلاپیا و ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی، اعلام کرد: در سال جاری هشت مورد موافقت اصولی، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری در زمینه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا صادر شده است.

این اقدامات نشان از توجه جدی یزد به توسعه تولید ماهی تیلاپیا دارد و امیدواریم با ادامه این مسیر، نقش مهمی در تولید ملی این گونه ماهی ایفا شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *