ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کلاهبرداری با ترفند ارسال چمدان ۲ میلیون دلاری

1 دقیقه خوانده شده


در اقدامی خلاقانه و همزمان نگران‌کننده، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران اخیراً پرونده‌ای عجیب را مورد بررسی قرار داد که در آن یک فرد متقلب از طریق ادعای ارسال چمدانی به ارزش دو میلیون دلار، موفق به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی شد. این ماجرا، که توسط کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان کشف و پیگیری شد، نشان‌دهنده سطح پیچیده‌ای از کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

رونمایی از نقاب کلاهبردار

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان، جزئیات این پرونده را تشریح کرد. بر اساس گزارش‌های دریافتی، متهم از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود پیام داده و با ذکر داستانی تأثیرگذار مبنی بر ابتلا به سرطان و تصمیم برای توزیع ثروتش پیش از مرگ، اعتماد آن‌ها را جلب نموده است.

مکانیزم کلاهبرداری

متهم با ادعای ارسال چمدان حاوی دو میلیون دلار از طریق پست ویژه از کشورهای همسایه و تهیه تصاویری جعلی از ارز، توانسته است اعتماد قربانیان را به دام اندازد. با استفاده از بهانه‌های مختلف نظیر جریمه، عوارض گمرکی، و هزینه‌های مالیاتی، این فرد از قربانیان خود مبالغ قابل توجهی را کلاهبرداری کرده است.

پایان کلاهبرداری و بازگشت وجوه

با دریافت شکایت‌های قربانیان و انجام تحقیقات دقیق توسط پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و دستگیر شد. مبالغ سرقتی که در چندین مرحله جابجا شده بود، در نهایت به حساب‌های قربانیان بازگردانده شد، نشان دهنده تعهد پلیس به اجرای عدالت و حمایت از شهروندان در برابر تهدیدهای سایبری است.

هشدارهای پلیس فتا به کاربران

رئیس پلیس فتا با اشاره به این پرونده، به کاربران فضای مجازی هشدار داد که نسبت به تماس‌ها، ایمیل‌ها، و پیام‌های ارسالی از سوی افراد ناشناس و مشکوک هوشیار باشند و از اعتماد بی‌جا و واریز وجوه یا ارائه اطلاعات بانکی خود به آن‌ها خودداری کنند.

پلیس فتا با ارائه راهنمایی‌های امنیتی و آموزش‌های لازم در وب‌سایت خود به نشانی cyberpolice.gov.ir و از طریق سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، همواره در کنار شهروندان است تا فضای مجازی امن‌تری را برای آن‌ها فراهم آورد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *