ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

کارگردان باربی رئیس داوران جشنواره کن شد

در یک تصمیم تاریخی، گرتا گرویگ، کارگردان باربی، به عنوان دومین زن در تاریخ جشنواره کن، ریاست هیات داوران این رویداد بزرگ سینمایی جهان را بر عهده گرفته است.

رکورد فروش فیلم باربی و گام جدید در سینما

گرویگ که با فیلم باربی توانسته به عنوان نخستین کارگردان زن جهان با فروشی بیش از یک میلیارد دلار در گیشه جهانی به رکورد برسد، حالا در ماه می سال آینده، به عنوان اولین کارگردان زن آمریکایی، نقش رئیس هیات داوران در جشنواره فیلم کن را بر عهده می‌گیرد.

گرویگ و تحولات در دنیای سینما

جشنواره کن با انتخاب گرویگ، این کارگردان را به عنوان قهرمان دوران مدرن معرفی کرده است که با فیلم باربی تاریخ سینما را تغییر داده است.

گرویگ در خصوص این انتخاب اظهار داشته است: “من عاشق فیلم‌ها هستم، عاشق ساختن آنها هستم، دوست دارم به سراغ آنها بروم، دوست دارم در مورد آنها صحبت کنم. کن به‌عنوان یک فیلمساز، کن همیشه اوج زبان جهانی فیلم‌ها بوده است… قرار گرفتن در یک سالن تاریک پر از غریبه‌ها و تماشای یک فیلم کاملاً جدید مکان مورد علاقه من است”.

گرویگ، جوان‌ترین رئیس هیات داوران از دهه ۶۰ میلادی

گرویگ که در ۴۰ سالگی این عنوان را به دست آورده است، همچنین جوان‌ترین فردی است که از زمان رئیسی سوفیا لورن در سال ۱۹۶۶، که در سن ۳۱ سالگی ریاست هیات داوران را بر عهده گرفت، این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

تداوم انقلاب در دنیای سینما

گرویگ، پس از جین کمپیون در سال ۲۰۱۴، دومین کارگردان زن است که رئیس هیات داوران جشنواره کن می‌شود. او همچنین دومین زن آمریکایی پس از اولیویا دی هاویلند در سال ۱۹۶۵ است که این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

تاریخ جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ماه تا ۵ خرداد) برگزار خواهد شد. تداوم انقلاب در دنیای سینما با انتخاب گرتا گرویگ به عنوان رئیس داوران این جشنواره، انتظارات بالایی را برانگیخته است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *