ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

چین خواهان برگزاری نشست بین‌المللی فوری برای حل مسئله فلسطین شد

وزیر خارجه چین، وانگ یی، در تماس تلفنی با وزیر خارجه فلسطین، ریاض المالکی، بر لزوم برگزاری نشست بین‌المللی فوری برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد. او بیان کرد که چین خواهان برگزاری نشست صلح بین‌المللی در سریع‌ترین زمان ممکن برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است و از شورای امنیت انتظار دارد که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. او افزود که کشورهای ابرقدرت نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کرده و در این راهکار صلحی پشتیبانی کنند.

وانگ یی اظهار کرد: “من با مردم غزه احساس همدردی می‌کنم. آنها بیشتر از هر چیزی به امنیت و توقف جنگ و تقویت صلح نیاز دارند نه سلاح یا محاسبات ژئوپلیتیک.” او تأکید کرد که تمام طرف‌ها باید به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند.

وی افزود: “راه حل تشکیل دو دولت تنها راه برای پایان دادن به نزاع فلسطین و اسرائیل است. مسئله فلسطین باید با راهکار فراگیر و عادلانه بر اساس تشکیل دو دولت حل شود و نگرانی‌های امنیتی مشروع تمام طرف‌ها باید به صورت واقعی و عمیق برطرف شوند.”

وزیر خارجه چین همچنین تأکید کرد که در حال حاضر مهم‌ترین مسئله، جلوگیری از وخیم‌تر شدن وضعیت و اجتناب از وقوع یک فاجعه انسانی خطرناک‌تر است. جنگ در غزه هجده روزه شده و به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۵ هزار فلسطینی انجامیده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *