ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

چه کسانی می‌توانند رنگ چشم‌شان را عوض کنند؟


در دنیای مدرن امروز، جراحی‌های زیبایی به بخشی جدانشدنی از تلاش‌ها برای رسیدن به استانداردهای زیبایی تبدیل شده‌اند. از میان این جراحی‌ها، تغییر رنگ چشم یکی از جذاب‌ترین اما در عین حال خطرناک‌ترین انتخاب‌هاست.

معیارهای انتخاب برای تغییر رنگ چشم

در حالی که برخی از افراد به دنبال تجربه‌ای جدید از طریق استفاده از لنزهای رنگی هستند، باید توجه داشت که این اقدام بی‌خطر نیست و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. به گزارش ایسنا، بازار اعمال زیبایی در حال رشد است و تغییر رنگ چشم یکی از این اعمال است که با وجود تبلیغات وسیع، خطرات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

خطرات پنهان پشت جراحی تغییر رنگ چشم

دکتر هرمز شمس، متخصص چشم پزشکی و استاد دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، نسبت به خطرات این نوع جراحی هشدار داده است. او تاکید می‌کند که قرار دادن لنز ثابت روی قرنیه چشم می‌تواند موجب آب مروارید و تورم در چشم شود و در صورتی که لنز با عنبیه برخورد کند، می‌تواند به کوری منجر شود.

موقعیت‌هایی که تغییر رنگ چشم جنبه درمانی دارد

در برخی موارد خاص، تغییر رنگ چشم می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد. برای افرادی که عنبیه چشم بسیار شفافی دارند و این شفافیت باعث اذیت آن‌ها می‌شود، استفاده از عنبیه مصنوعی رنگی می‌تواند مفید باشد. اما این نوع جراحی برای افرادی که به دنبال زیبایی هستند، ریسک بالایی دارد.

توصیه‌های پایانی برای سلامت چشم‌ها

در پایان، توصیه می‌شود که افرادی که به دنبال تغییر رنگ چشم از طریق جراحی هستند، از خطرات این اقدام آگاه باشند. سلامتی باید همواره در اولویت قرار گیرد و انتخاب‌های زیبایی نباید به قیمت از دست دادن سلامتی تمام شود. به گفته دکتر شمس، «مهم‌ترین نعمتی که هر انسان دارد سلامتی است و چه بهتر که اقداماتی در راستای به دست آوردن سلامتی بیشتر انجام دهیم نه کارهایی که این مهم را دچار مخاطره می‌کنند».

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *