ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پیشرفت چشمگیر در فاز اول بوستان چهار باغ

1 دقیقه خوانده شده

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی در فاز اول بوستان چهار باغ اشاره کرد. این پروژه مهم، یک بوستان با ابعاد فراگیر فرهنگی-هنری در مقیاس فرامنطقه ای است که در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است.

این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. حسین نظری اعلام کرد که این سایت متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری مجموعه مصلی، سایت چهار باغ را برای استفاده عموم و نمازگزاران به بهره‌برداری خواهد رساند.

نظری ادامه داد: عملیات خاکی باغ‌های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی، دیواره تصفیه‌خانه، اجرای دیواره شمالی پوسته، و خاکبرداری محل پارکینگ زیر پوسته در حال انجام است. این پیشرفتها نشان‌دهنده تعهد شهرداری تهران به اجرای موفق این پروژه بزرگ است.

طراحی با اصول ایرانی-اسلامی

در طراحی این سایت، تلاش شده است تا انسجام بافت با سایر بخش‌ها حفظ شود. از توپوگرافی منطقه نیز بهره‌گیری کامل صورت گرفته و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص یابد. همچنین، اصول معماری ایرانی-اسلامی در طراحی این سایت رعایت شده و از معارف قرآن کریم و دیگر متون دینی معتبر نیز بهره گرفته شده است.

حدود ۴۵ هکتار از این مساحت به باغ ایمان، ۹ هکتار به باغ آفرینش، ۷ هکتار به باغ دانش، و ۱۲ هکتار به باغ بهشت اختصاص یافته است. نظری بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، اعلام کرد که پوسته اصلی و باغ بهشت تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

متنوع‌سازی گونه‌ها

گونه‌های انتخابی برای این سایت بومی، مقاوم به کم‌آبی، سازگار با شرایط اقلیمی تهران، و ماندگار در زمان است. این اقدام به منظور تحقق هدف از متنوع‌سازی و ایجاد فضای سبز در شهر تهران است. در نهایت، با توجه به این پیشرفت‌های قابل توجه، می‌توان امیدوار بود که بوستان چهار باغ، یکی از مهمترین پروژه‌های سبز شهری تهران باشد که به رفاه و خوشبختی شهروندان افزوده خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *