ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پیش‌بینی هوا: ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه

1 دقیقه خوانده شده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات، آقای صادق ضیاییان، در تحلیلی از آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی، وضعیت جوی در کشور بهبود پیدا خواهد کرد. این تغییرات از روز شنبه (۱۸ آذر) در استان‌های غربی، شمال غربی، گیلان، و مناطق کوهستانی و سردسیر ملحوظ خواهند بود.

با ورود سامانه بارشی، پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق باران با رعد و برق، و در نقاط کوهستانی و سردسیر برف ببارد. این تغییرات هواشناسی همراه با وزش باد شدید موقت به وجود خواهند آمد.

کاهش آلاینده‌های جوی

ضیاییان با اشاره به تحلیل‌های انجام شده، اعلام کرد که طی امروز پنج‌شنبه (۱۶ آذر)، با وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز، غلظت آلاینده‌های جوی بهبود خواهد یافت.

طبق تحلیل‌های انجام شده، جمعه (۱۷ آذر) بارش در گیلان و غرب مازندران رخ خواهد داد. شنبه (۱۸ آذر) نیز با ورود سامانه بارشی، استان‌های غربی، شمال غربی، گیلان، و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهند بود.

تغییرات جوی در روزهای آینده

به تفصیل، ضیاییان اعلام کرد که یکشنبه (۱۹ آذر) در برخی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش رخ خواهد داد. دوشنبه (۲۰ آذر) نیز در سواحل خزر، ارتفاعات البرز، و خراسان شمالی بارش پیش‌بینی می‌شود، در حالی که در بقیه نقاط کشور، وضعیت آرام برقرار خواهد بود.

وضعیت جوی تهران

ضیاییان توضیح داد که آسمان تهران در دو روز آینده کمی ابری خواهد بود، گاهی با وزش باد. دمای حداقل و حداکثر نیز در روزهای فردا و شنبه به ترتیب ۷ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. در بعضی ساعت‌ها غبار محلی نیز ممکن است.

تغییرات دما در استان‌ها

در پایان، ضیاییان اعلام کرد که بندرعباس با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین مرکز، و شهرکرد با دمای ۷- و ۸- درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین مرکز استان‌ها در طول این دوره خواهند بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *