ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

پنج برنامه‌ای که شهرهای ایران را نونوار می‌کند


1. بسته تشویقی با عنوان “کلید به کلید”

در آستانه ارائه بسته تشویقی “کلید به کلید”، اقدامات موثری به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده در حال انجام است. این بسته شامل اعطای سند به حاشیه‌نشینان، پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان و نزدیک کردن سرانه‌های خدماتی مناطق هدف نوسازی به متوسط شهرها می‌شود.

2. تشویق به معاوضه املاک در بافت‌های فرسوده

شرکت بازآفرینی شهری ایران، بسته‌های متنوع تشویقی را به منظور افزایش تمایل به نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده ارائه می‌دهد. این بسته‌ها شامل امکان معاوضه با یک واحد نوساز یا زمین دولتی با ۴۰ درصد تخفیف می‌باشند.

محمد آیینی -  معاون وزیر راه و شهرسازی
محمد آیینی – معاون وزیر راه و شهرسازی

3. ایجاد امکانات مالی نهضت ملی مسکن برای نوسازی

دولت سیزدهم توانسته است بیش از ۵۰ هزار و ۴۸۹ واحد مسکونی نیمه‌تمام را در بافت‌های فرسوده تکمیل کرده و به مرحله افتتاح برساند. امکانات مالی نهضت ملی مسکن نیز به عنوان یکی از منابع تامین مالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

4. ارائه وام‌های تسهیلاتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

تسهیلات نوسازی با حداکثر سقف ۴۵۰ میلیون تومان و با شرایط بازپرداخت ۲۰ ساله در تهران ارائه شده است. این اقدام به افزایش توان مالی ساکنان برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کند.

5. افزایش همکاری شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده

بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی نوسازی بافت‌های فرسوده می‌باشند. همچنین، در صدور زمان پروانه نیز تسریع صورت می‌پذیرد. این تدابیر به منظور افزایش مشارکت شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شده است.

با تدابیر گسترده اعلام شده، انگیزه برای نوسازی بافت‌های فرسوده افزایش یافته و اقدامات جدی در راستای بهبود شرایط مسکن و زندگی شهری انجام شده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *